سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام کریمی

حوزه/ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قزوین گفت: دین اسلام به برکت حرکت امام حسین (ع) تداوم پیدا کرد،چرا که امروزه ارزش‌های الهی در هر آیینی جاری است و اگر اسلام و حرکت اباعبدالله‌ الحسین (ع) نبود همه این‌ها نابود می‌شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام مرتضی کریمی، در مراسم سیاه پوشان آستان مقدس چهارانبیا گفت: یقیناً یکی از مهم‌ترین امتیازات جامعه شیعه، برخورداری از چشمه پر فیض نورانیت و معنویت عاشور است این چشمه جوشان از نخستین روزی که مصیبت سیدالشهداء(ع) و یارانش مطرح شد جریان یافت و تا امروزه همچنان جاری است و پس از این هم ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین تصریح کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان و نوجوان جامعه است که همه ما مسؤولان، مداحان، هیأت های مذهبی، وعاظ و سخنرانان  باید در این زمینه تلاش کنیم.

وی گفت: دین اسلام به برکت حرکت امام حسین(ع) تداوم پیدا کرد،چرا که امروزه ارزش‌های الهی در هر آیینی جاری است و اگر اسلام و حرکت اباعبدالله‌ الحسین(ع) نبود، همه این‌ها نابود می‌شدند.

حجت الاسلام کریمی به مراسم سیاه پوشان در کشورپرداخت وبیان کرد:همه ساله در فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان این مراسم با حضور عزاداران و عاشقان سید الشهدا برگزار می شود که جای قدردانی است.

وی به برنامه های مراسم دهه ماه محرم در مساجد استان قزوین پرداخت و بیان کرد: برنامه های مختلف عزاداری در کلیه مساجد شهرستان قزوین و با حضور مبلغین حوزه علمیه قزوین و قم برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha