سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
هیئت عزاداری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی از ساماندهی بیش از چهار هزار هیئت مذهبی این استان در سامانه طوبی خبر داد.

حجت ‌الاسلام شهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، اظهار داشت: از مجموع 5 هزار و 800 هیات مذهبی استان بیش 4 هزار هیات مذهبی در سامانه طوبی ساماندهی شده‌ اند، نزدیک به 500 هیات شاه‌ حسین‌ گویان نیز ساماندهی شده است.

وی افزود: اثر این ساماندهی در عید غدیر نمود پیدا کرد به طوری که هیچ علم سیاهی تا پیش از عید غدیر برپا نشد؛ چرا که سال گذشته در این رابطه همایشی ترتیب داده و از هیئات عزاداری خواهش کردیم که حرمت عید غدیر به عنوان بزرگترین عید شیعیان نگه داشته شود.

مدیرکل تبیلغات اسلامی آذربایجان شرقی کار فرهنگی را زمانبر دانست و عنوان کرد: تلاش می کنیم با خرافات و پیرایه‌ های وارد شده به هیات‌ های عزاداری و سرمایه‌ گذاری هایی که از سوی دشمنان اعمال می‌ شود مقابله کنیم و قدم به قدم با تشویق و با همراهی شورای هیات شاه حسین گویان در این رابطه فعالیت می‌ کنیم تا هیات های مذهبی به تدریج سر و سامان پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که در رابطه با فرهنگ‌ سازی گاهی به راه بندان، بنرها و چهره‌ های ناموزون تذکر داده‌ایم، گفت: گاهی به استفاده‌ از اسباب و لوازمی که برازنده دستگاه امام حسین(ع) نبوده تذکر داده‌ایم و این تذکر در کنار بصیرت ‌افزایی انجام شده است.

وی در بخش دیگری اذعان داشت: شورای هیئات مذهبی در شهر تبریز و در شهرستان ها و همچنین کانون مداحان هر شهرستان فعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: شورای هیئات مذهبی استان نیز برای پنجمین دوره فعال شده و در این دوره دبیری هیات‌ های مذهبی کشور به عهده رئیس شورای هیات ‌های مذهبی آذربایجان شرقی گذاشته شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha