جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 462296
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
خانواده آسمانی

حوزه/ کارشناسان مسائل خانواده بر محبت به یکدیگر و به ویژه دختران تاکید کرد و گفت: اگر در خانواده به خوبی به دختر خود محبت کنیم دیگر این دختر مجبور نیست در جامعه، گدایی محبت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام بهبهانی کارشناس مسائل دینی و خانواده امروز در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، یکی از جنبه های بشری را جنبه احساسی و عاطفی عنوان کرد و گفت: همانطور که بدن انسان به یک سری مواد معدنی برای سوخت و ساز نیاز دارد به عاطفه و محبت نیز نیازمند است.

کارشناسان مسائل دینی و خانواده با تاکید بر رابطه محبت آمیز در خانواده و به ویژه زوجین اظهار داشت: وقتی به سیره اهل بیت(ع) مراجعه می کنیم می بینیم که برای احساسات و عواطف یکدیگر و مردم ارزش ویژه ای قائل می شدند .

وی یکی از آیات الهی روی زمین را کانون خانواده عنوان کرد و افزود: اگر احساس زیر مجموعه عقل باشد نشانه تکامل انسان خواهد بود، احساس و عاطفه به تنهایی فایده ای ندارد.

حجت الاسلام بهبهانی به تشریح چهار قاعده مهم در زندگی پرداخت و گفت: تشکر، تاخیر، تعجیل و تغافل چهار قائده مهم در زندگی هستند که اگر در کانون خانواده به خوبی رعایت شوند اختلافات به حداقل می رسد؛ زنی که با تقوا باشد روز به روز علاقه اش به شوهرش بیشتر می شود.

کارشناسان مسائل دینی و خانواده بر محبت به یکدیگر و به ویژه دختران تاکید کرد و ابراز داشت: اگر در خانواده به خوبی به دختر خود محبت کنیم، دیگر این دختر مجبور نیست در جامعه، گدایی محبت کند.

وی افزود: اگر این محبت در خانواده وجود داشته باشد مسائل و ناهنجاری های مهمی چون طلاق پیش نمی آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha