پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ایین نکوداشت دفاع مقدس

حوزه/ همایش طلاب و روحانیان رزمنده مازندران چهارشنبه این هفته در ساری برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران اعلام کرد: همایش یاد یاران ویژه طلاب و روحانیان رزمنده دفاع مقدس استان چهارشنبه این هفته در ساری برگزار می شود.

وی با بیان این که این همایش با هدف تبیین نقش آفرینی و مجاهدت های روحانیت در دفاع مقدس برگزار خواهد شد، افزود: حوزه علمیه استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، بسیج طلاب و اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در برگزاری این همایش همکاری و مشارکت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود گفت: این همایش روز چهارشنبه، چهارم مهرماه از ساعت 9 تا 14 در سالن غدیر سپاه کربلا استان برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت تبیین و گسترش نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برای جامعه امروز را امری ضروری و غیر قابل انکار دانست و گفت: در شرایطی که دشن همه توان خود برای تخریب چهره روحانیت به کار گرفته باید این خدمات و نقش آفرینی ها بیشتر برای جامعه تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در دفاع مقدس هم تبلیغی و هم رزمی بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت در کنار فعالیت های تبلیغی خود در جبهه ها، سلاح به دست گرفته و همراه دیگر رزمندگان به دفاع از میهن اسلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امروز جامعه به ویژه نسل جوان نیازمند آشنایی بیشتر با نقش روحانیت دردفاع مقدس هستند، تصریح کرد: روحانیت در چهار دهه اخیر همواره ثابت کرده در دفاع از اسلام و انقلاب پیشگام است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش آفرینی روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: اما لزوم دارد در شرایط امروز جامعه اسلامی بیشتر به تبیین این نقش آفرینی ها و خدمات ارزشمند پرداخته شود.

وی با تأکید بر این که تکلیف مداری یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های روحانیت انقلابی بوده، افزود: در حالی که دشمنان تلاش می کنند نقش و حضور روحانیت را در عرصه ها و صحنه های مختلف کمرنگ نشان دهند، آمار شهدای روحانی تنها گوشه ای از تکلیف مداری این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در دفاع از انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha