جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مرکز تخصصی الزهرا س شهرستان گرگان

حوزه/ میرکریمی گفت: پیام اصلی کربلا ادب، اخلاق، مبارزه با ذلت و ضلالت و نیز ایستادگی در قبال دشمن تا مرز شهادت است؛ درک صحیح از واقعه کربلا، موجب قرار گرفتن جامعه در مسیر سعادت و تکامل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم میرکریمی در ویژه مراسم عزاداری امام حسین(ع)، در مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، تصریح کرد: پیام اصلی کربلا ادب، اخلاق، مبارزه با ذلت و ضلالت و نیز  ایستادگی در قبال دشمن تا مرز شهادت است، درک صحیح از واقعه کربلا، موجب قرار گرفتن جامعه در مسیر سعادت و تکامل می شود

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا قبل از سیاسی بودن، قیامی اخلاقی بود، اذعان کرد: برگزاری مجالس عزاداری اگر با خرافات عجین باشد، مایه هدایت نخواهد بود بلکه معرفت؛ منجر به کمال، پیشرفت و سعادت خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: ارزاق الهی زمان خاصی دارد که در صورت عدم استفاده از آن زمان، منجر به محرومیت می شود؛ رزق محرم، گریه بر امام حسین(ع) و رسیدن به حقیقت گریه بر حضرت است که این اشک باید بتواند زمینه عقول و تقرب به خدا را ایجاد کند.

میرکریمی، فرمایشی از امام حسین(ع) در روز عاشورا در وداع با فرزندان را نقل کرد که؛ مراقب باشید گفتار و رفتارتان موجب نابودی مرام و هدف ما نشود بلکه در راستای احیای دین باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر هدف دین، احیای انسان است چرا بحث احیای دین مطرح می شود، توضیح داد: گرچه دین ابزاری برای حیات و زنده کردن انسان و جامعه انسانی است، اما گاهی تحریفات، بدعت ها و غفلت از ارزش ها ایجاب می کند که مبلغین به احیای دین برخیزند.

مدیر مرکز پژوهش های اسلامی الزهرا(س) گرگان خاطرنشان کرد: علت اینکه گاهی عشق به امام حسین(ع) تأثیر چندانی در رفتار اجتماعی ندارد، این است که روش و منش افراد از امام(ع) بسیار فاصله دارد، لذا در این خصوص هرکس باید وارسی و دقت را قبل از پرداختن به دیگران از خود آغاز کند.

میرکریمی در ادامه از جمله آسیب های تبلیغ را تبدیل شدن آداب دینی به عادت، توأم نبودن عواطف با تأملات عقلانی، ضعف اطلاعات دینی و غیره، برشمرد.

وی در پایان بنا به روایتی اذعان کرد: عملی مقبول تر و به رضایت الهی نزدیک تر است که براساس درک عمیق از ابعاد مختلف دین باشد و آن در سایه تفکر و تعقل میسر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha