جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اندیمشک

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: ۹۲ طلبه جدید الورود در شش مدرسه علمیه استان از بین ۴۶۰ نفر ثبت نام کننده، پذیرش شده اند.

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه اظهار داشت: مجموع 460 نفر امسال در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در استان شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲۶۰ نفر در آزمون ورودی قبول شدند و ۴۱ نفر هم از طریق کمسیون بدون آزمون پذیرش شده بودند که بعد از مصاحبه ۱۴۱ نفر نمره قبولی در مصاحبه‌ها را به دست آوردند.

وی افزود: افراد قبول شده در مصاحبهT در طرح میثاق طلبگی شرکت و ۱۳۰ نفر پذیرفته شده و از این تعداد در طرح اختبار و تثبیت ۹۲ نفر توانستند نمره قبولرا کسب کنند و بعد از گذراندن چهار مرحله وارد حوزه علمیه شوند و در شش حوزه علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی اضافه کرد: از مجموع ۱۰ مدرسه بلند مدت استان در سه مدرسه شاهین دژ، ماکو و میاندوآب امسال پذیرش طلبه جدیدالورود نداشتیم و یک مدرسه در خوی هم مختص سطح دو و سطح سه می‌باشد.

وی بیان داشت: پذیرش طلبه امسال در مدارس علمیه استان بر اساس آمایش سرزمینی و کارشناسی شده بود و به همین دلیل این تعداد طلبه از بین حدود ۵۰۰ نفر پذیرش شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha