جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خواهران- مدرسه یزدانشهر

حوزه/ «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» الان هم هست و ما باید اهل صبر و تقوا باشیم و بفهمیم که اگر ما صحنه را خالی کنیم، بترسیم و تسلیم شویم کار انقلاب به بن بست می رسد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی با موضوع «چهل سال ایستادگی»، با سخنرانی حجت الاسلام احمدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نجف آباد، با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار گردید.

حجت الاسلام احمدی در سخنانی گفت: وقتی حضرت علی بن الحسین(ع) از مدینه به سمت کربلا می رفت در راه به منزلگاه های مختلفی که می رسید با مردم آن دیار صحبت می کرد معمولا آنها جریان کوفه را علیه علی بن الحسین(ع) تحلیل می کردند و به حضرت می گفتند: که با پای خود به سمت بلا و مرگ می روید. در آن هنگام حضرت علی اکبر(ع) از پدر سوال می کند پدر جان! مگر ما بر حق نیستیم. امام حسین(ع) در جواب ایشان فرمودند:‌ پسرم، قسم به خدایی که بازگشت همه به سمت اوست ما همه بر حق هستیم. حضرت علی اکبر(ع) در جواب پدر می گوید: اگر ما بر حق هستیم از مرگ ترسی نداریم.

وی ادامه داد: برداشتی که از این گفتگو می توان کرد این است که حکومت شیعه و نظام امام حسین(ع) و دغدغه تابعین امام(ع)، حق محوری است. مومن باید حق محور باشد و دغدغه حق محوری داشته باشد. حق محوری هزینه دارد و نهایتش جان فدا کردن در راه حق است.

حجت الاسلام احمدی افزود: یکی از جلوه های حق محوری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است. حق همیشه در مقابل استکبار قرار دارد. جمهوری اسلامی و انقلاب ما بر اساس حق به وجود آمده و شاخصه اصلی ما این است که در حق محوریمان طرفدار مظلومین هستیم و با مستکبرین مبارزه می کنیم. اگر بخواهیم از مبارزه با مستکبرین و حمایت از مظلوم دست برداریم ماهیت اصلی انقلابمان را از بین برده ایم و دیگر نمی توانیم ادعا کنیم که کشور جمهوری اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: مستکبرین کسانی هستند که قرن ها بر کل جهان مسلط بودند و به این راحتی دست از مسیر خود بر نمی دارند، اگر بخواهیم ماهیت اصلیمان را حفظ کنیم همیشه درگیر با استکبار هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نجف آباد تصریح کرد: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است؛ وضعیت اقتصادی که امروز گریبانگیر کشوز شده ناشی از سه علت سوء مدیریت و تنبلی، تحریم ها و توطئه اقتصادی است. سوء مدیریت و تنبلی و کم کاری 70 درصد مشکلات اقتصادی است و تحریم ها 30 درصد از مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: دشمن برای پیشبرد و بهره از کار خود دو کار انجام داده یکی تحریم ها را تشدید کرده که سبب وضعیت بد معیشتی برای مردم شده و دیگری از رسانه استفاده کرده و تبلیغات روانی علیه مردم انجام می دهد. دشمن با تبلیغات سوء مردم را ترغیب و تحریک به احتکار خانگی می کند.

حجت الاسلام احمدی افزود: دشمن می خواهد در گام اول مردم را به ناامیدی دچار نماید و در گام دوم، مردم را تبدیل به افرادی بی تفاوت نماید. بی تفاوت نسبت به منافع دیکران و تنها دنبال منفعت خودشان باشند، مردم به قدری در نا امیدی منفعل می شوند که دچار بی عملی می شوند و در مرحله آخر آنها را تبدیل به افرادی تسلیم می نمایند و آنگاه دیگر کار انقلاب تمام است.

وی افزود: آنچه امروز وظیفه ماست این که انقلاب مان بر محور حق بوده، پس باید هزینه اش را بدهیم. «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» الان هم هست و ما باید اهل صبر و تقوا باشیم و بفهمیم که اگر ما صحنه را خالی کنیم، بترسیم و تسلیم شویم کار انقلاب به بن بست می رسد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha