جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
افتتاح ساختمان حوزه علمیه سرپل ذهاب

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نیاز امروز جامعه به روحانی با تقوا و با سواد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی و منابع دینی که امروز در اختیار داریم، خون بهای عالمان ربانی در طول تاریخ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» درکرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، امروز شنبه، در آیین افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب، در جمع مسئولان، اساتید و طلاب این مدرسه، گفت: انقلاب اسلامی و منابع دینی که امروز در اختیار داریم، خون بهای عالمان ربانی در طول تاریخ است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که برای در دسترس قرار گرفتن کتب روایی و دینی زحمات بسیاری کشیده شده است، افزود: وظیفه طلاب در این زمان نهایت بهره علمی از میراث علمای سلف  است.

وی با تاکید بر این که طلبه باید در طول زندگی دو بال علم و تهذیب را همواره در خود تقویت کند، تصریح کرد: نیاز جامعه امروز به روحانی با تقوا و با سواد است .

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه طلبگی استمرار کار انبیاء است و طلبه باید بداند که با سختی ها و کمبود ها عجین است، گفت: هر چه قدر خلوص دل طلبه بیشتر شود تحمل سختی ها آسان تر، بلکه شیرین تر نیز می گردد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: مرزبانی و حراست از اعتقادات و دین مردم  وظیفه طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه طلبگی، یعنی پوشیدن لباس خدمت به امام زمان(عج)، گفت: طلاب مورد توجه حضرت ولی عصر(عج) قرار می گیرند و با توجه به این موضوع باید نهایت استفاده را از این ایام جوانی ببرند.

وی در پایان از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه سرپل ذهاب و مسئولان حوزوی برای ساخت و تکمیل ساختمان مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب و بازگشایی این مدرسه که در زلزله سال  تخریب شده بود، تقدیر و تشکر کرد.

برپایه این گزارش، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه به همراه حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی  دفتر مقام معظم رهبری، از روند بازسازی و تکمیل منازل مسکونی شهر سرپل ذهاب نیز بازدید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha