جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای هیئت رئیسه ستاد اربعین قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ در قرارگاه اربعین امسال قم، ۱۵۰ مبلغ غیر ایرانی، ۷۰ طلبه ایرانی برادر و ۷۰ نفر از خواهران مبلغه، ضمن خدمت رسانی به زائران، در تبلیغ چهره به چهره و حلقه های معرفت و مشاوره حضوری پررنگ خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حسین زاده رئیس هیئت امنای قرارگاه اربعین قم در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های قرارگاه اربعین قم، اظهار داشت: قرارگاه اربعین قم، در ۲ سال گذشته میزبان بیش از 140 هزار نفر از زائران ایرانی و غیر ایرانی از ۱۶ کشور جهان بود.

وی در ادامه با بیان این که با توجه به تقاضاهای فراوان، جای چنین فعالیتی در قم خالی بود، تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط پیش آمده در کشور پاکستان،، میزبان 150 هزار نفر از زائران پاکستانی سید و سالار شهیدان خواهیم بود.

رئیس هیئت امنای قرارگاه اربعین قم با اشاره به این که برای میزبانی بایسته از زائران سید الشهدا(علیه السلام)، 150 نفر از عزیزان پاکستانی برای ساماندهی کل جریان در سطوح مختلف اعلام آمادگی کرده اند، خاطرنشان کرد:  برای سال جاری مقرر شده است تا 150 مبلّغ غیر ایرانی، 70 طلبه ایرانی برادر و 70 نفر از خواهران مبلغه ضمن خدمت رسانی به زائران، در تبلیغ چهره به چهره و حلقه های معرفت و مشاوره حضوری پررنگ داشته باشند.

وی با بیان این که مبلغین بدون برنامه های حمایتی خاص، فعالیت های خود را ادامه می دهند، اظهار داشت: در ساختار تشکیلاتی قرارگاه اربعین قم، مقرر شده تا 7 کمیته خواهر و 15 کمیته برادر مشتمل بر 108 مسئولین واحد، در سه شیفت به صورت 24 ساعته خدمت رسانی کنند.

حجت الاسلام حسین زاده با تأکید بر این که تمام هزینه های خدمت رسانی به زائران اربعین مردمی است، تصریح کرد: از روز دوشنبه 23 مهرماه تا ۱۳ آبان مصادف با ۲۵ صفر میزبان زائران اربعینی اباعبدالله(علیه السلام) باشیم؛ بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، روزانه آمادگی پذیرائی از ۷ هزار زائر را داریم، که 4500 نفر از برادران در صحن همکف مصلا و 2500 نفر از خواهران نیز در صحن بانوان مصلی میهمان حضرت خواهند بود.

رئیس هیئت امنای قرارگاه اربعین قم به ثبت نام 1500 نفری خادمان اربعینی در قم اشاره نمود  و خاطرنشان کرد: قرارگاه اربعین در تلاش است تا ضمن برگزاری جلسات آموزشی ویژه خادمان قرارگاه اربعین، بدنه مردمی قرارگاه را با شخصیت والای علمای اسلام، به ویژه مقام معظم رهبری و علمای انقلابی حوزه آشنا نماید.

وی تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را از دیگر هدفگذاری های این قرارگاه برشمرد و ابراز داشت: تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب در قالب های مختلف نمایشگاهی و استقرار راویان، پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام حسین زاده در پایان با تأکید بر این که فعالیت قرارگاه اربعین قم، منحصر در ایام اربعین حسینی نیست، تصریح کرد: در زمستان سال گذشته با توجه به راهبندان و مصدود شدن مسیرهای خروجی شهر مقدس قم، این قرارگاه فعال شده، خدمت رسانی به زائران حضرت معصومه(س)  را در دستور کار خود قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha