جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ناصر صانعی

حوزه/ با وجود این که بیشتر اوقاتم را صرف کتابت قرآن کریم کردم، ولی بازهم کسی از مسئولان حتی برای تشویق و دادن روحیه به بنده در منزلم حاضر نشد و این کار باعث نارضایتی بنده از مدیران استانی و محلی گردید.

ناصر صانعی، هنرمند بیجاری و کاتب بزرگترین کتاب قرآن کریم در استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: بدون اینکه در محضر استادی شاگردی کردم باشم، موفق شدم به صورت خودجوش و با استفاده از استعدادهای شخصی از سال 72 کار کتابت بزرگترین قرآن کریم را در استان کردستان آغاز کنم.

این هنرمند بیجاری تاکید کرد: اولین قرآنی که با دستان خودم آن را کتابت کردم، قرآنی با هزار 299 صفحه در برگه های a4 بود که برای به پایان رساندن این کار نزدیک به 3سال متداوم کار کردم.

صانعی با اشاره به اینکه اولین قرآن کتابت شده توسط خویش را در سال 77 در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم تقدیم معظم له کردم، گفت: کتابی که آن زمان به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم هم اکنون در آستان قدس رضوی نگهداری می گردد.

وی با تاکید بر اینکه کار بر روی قرآن کریم عشق و محبت می خواهد، افزود: هر چه در بحث هنر کتابت قرآن کریم بیشتر ورود پیدا می کردم، عشقم به این کار بیشتر از پیش می شد که باید این را از برکات و معجزات این کتاب الهی دانست.

این هنرمند بیجاری عنون کرد: در سال 88 تصمیم گرفتم دومین نسخه قرآن را کتابت نمایم. اثر جدید در 1564 صفحه با استفاده از برگه های سفید گلاسه 90 در 60 سانتی متر تهیه گردید.

صانعی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم استقبال مسئولان محلی و استانی از این کار بزرگ، معنوی و مذهبی، گفت: متاسفانه مسئولان محلی و استانی هرگز بنده را در ادامه این کار حمایت و حتی تشویق نکردند و این امر باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای بنده گردید.

وی با اشاره به اینکه عشق به کار کتابت قرآن کریم، روزانه 17 تا 18 ساعت از وقتم را می گرفت، بیان داشت: با وجود این که بیشتر اوقاتم را صرف کتابت قرآن کریم کردم، ولی بازهم کسی از مسئولان حتی برای تشویق و  دادن روحیه به بنده در منزلم حاضر نشد و این کار باعث نارضایتی بنده از مدیران استانی و محلی گردید.

این هنرمند بیجاری به برخی از ویژگی های قرآن های کتابت شده توسط خویش اشاره کرد و بیان داشت: در هر صفحه 6سطر با خط (ریحان/محقق) به رشته تحریر در آمده است و تمامی سرسوره ها نیز با قلم درشت نوشته شده است و صحافی این قرآن توسط انتشاراتی امجد که صاحب آن یک نفر لبنانی می باشد انجم گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین هزینه صحافی این قرآن مبلغی برای پرداخت نداشتم، افزود: خوشبختانه دو نفر از خیرین شهرستان بیجار در این مسیر بنده راه یاری کنند که از خداوند منان برای این افراد خیر طلب اجر می کند.

 این هنرمند بیجاری در پایان گفت: بنده وضعیت مساعد مالی خوبی ندارم و در حال حاضر مستاجر هستم، لذا برای نگهداری این کتاب جایی در منزل ندارم و باید مکانی در خور شان این کتاب مقدس تهیه نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha