جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که فعالیت تشیع لندنی در مسیر نجف به کربلا دوچندان شدهت، گفت: در سالهای گذشته که با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری زیارت اربعین به یک فرهنگ تبدیل شده و هر سال به تعداد زائران افزوده می‌شود، دشمنان نیز برنامه‌ها و توطئه‌های خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، در آیین بدرقه‌ زائران طلبه مدارس علمیه‌ آذربایجان‌شرقی که صبح امروز در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد، به حضور روز گذشته‌ خود در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: در مرز اوضاع عجیبی حاکم بود و خیل عاشقان در حال ورود به خاک کشور عراق بودند.

وی خاطرنشان گرد: زیارت امام حسین(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی با دشواری و مشقت همراه بوده است و در گذشته حتی جانشان نیز به خطر می‌افتاد ولی علمای بزرگ هیچ گاه پیاده روی مسیر نجف به کربلا و زیارت اربعین را با وجود تمامی سختی‌هایش، از دست نمی‌دادند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر کمی دقت کنیم، به دلایل تأکیدهایی که برای زیارت اربعین می‌شود، دست خواهیم یافت. امام صادق(ع) درباره زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده فرموده‌اند: «کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه ‏اش را بالا می برد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: در سالهای گذشته که با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری زیارت اربعین به یک فرهنگ تبدیل شده است و هر سال به تعداد زائران افزوده می‌شود، دشمنان نیز برنامه‌ها و توطئه‌های خود را افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن در چند سال اخیر برای رسیدن به اهداف خود، سعی در ایجاد تردید بین شیعیان داشته و تلاش می کند تا اذهان عمومی را با شبهات مختلف درگیر کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز متذکر شد: یکی از شیوه‌های دشمن در اربعین امسال، ایجاد دعواهای ساختگی در مسیر پیاده‌روی و زیارت است. آن‌ها در تلاشند با مطرح ساختن دعواهای قومیتی، بهره‌برداری لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام آل هاشم گفت: فعالیت آقایان وابسته به تشیع لندنی در مسیر نجف به کربلا دوچندان شده است؛ شما طلاب باید این موضوع را مدنظر قرار داده و با تمام توان برای خنثی کردن این توطئه‌ها تلاش کنید.

گفتنی است، آیین بدرقه‌ی کاروان پیاده اربعین حسینی طلاب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس شورای حوزه علمیه استان و حجت‌الاسلام مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در نمازخانه مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد و زائران با شش دستگاه اتوبوس راهی مرز مهران شدند.

انتهای پیام/ ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha