جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر سبک زندگی ما سبک زندگی حسینی و اربعینی شود، پیاده‌روی اربعین در امتداد قیام معنوی و سیاسی امام سجاد (ع) و تلاش برای جهانی‌سازی پیام عاشورا و قیام کربلا خواهد بود.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و حرکت خیل عظیم زائران برای زیارت اربعین، اظهار کرد: در این ایام همه ما باید تلاش کنیم تا جزء زائران واقعی و عارف به‌حق امام حسین(ع) باشیم.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، افزود: حضرت می‌فرماید: «ای‌ها الناسُ فمن کان منکم یَصْبرُ علی حَدّ السیف و طَعْن الأَسِنَّة فَلْیَقُم مَعَنا و إلا فلینصرفْ عَنّا» و تأکید می‌کند ای مردم هر کدام از شما که تحمّل تیزی شمشیر و زخم و ضربت نیزه‌ها را دارد همراه ما باشد و الا برگردد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه روایت فوق‌الذکر در دوره آخرالزمان هم کاملاً مصداق دارد، ادامه داد: بدون شک حرکت در مسیر امام حسین(ع) موجب فشارهایی خواهد بود، ازاین‌رو باید زحمت بکشید باید و در این مسیر آزمایش پس دهیم.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) خطاب به یاران و محبان خود می‌فرماید تیزی شمشیر را در نظر داشته باشید و با ما بیایید و امروز هم اگر قصد ما دنباله‌روی از مکتب حسینی است باید با مصائب و مشکلات آن هم روبرو شویم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در مکتب حسینی دنیا هتل استراحت نبوده و اسلام لوکس جایی ندارد، بلکه در این مکتب اسلام وظیفه محور است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه وظیفه و رسالت ما در قبال نظام اسلامی تمام‌شدنی نیست، افزود: یک نمونه نقش‌آفرینی ما در قبال اسلام و جامعه دینی اربعین است.

وی ادامه داد: اگر سبک زندگی ما سبک زندگی حسینی و اربعینی شود، پیاده‌روی اربعین در امتداد قیام معنوی و سیاسی امام سجاد(ع) و تلاش برای جهانی‌سازی پیام عاشورا و قیام کربلا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha