جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
درس اخلاق عملی در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بندرعباس

حوزه/آیت الله نعیم آبادی گفت: نافع ترین شناخت، خودشناسی است و ریشه ی بسیاری از گناهان از عدم شناخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در درس اخلاق اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس، گفت: «حسد» یکی از رذائل اخلاقی است که به معنای درخواست و آرزوی زوال نعمت از دیگری است.

نماینه ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه «حسد» غیر از «غبطه» است، افزود: «غبطه»، آرزوی داشتن نعمتی مانند آنچه خداوند به دیگری داده است، بدون آنکه در فکر نابودی آن نعمت از دیگری باشد، است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) مبنی بر «إِنَّ الْحَسَدَ یَأْكُلُ اَلْحَسَنَاتِ، كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ...»، تصریح کرد: حسد نیکی ها را نابود می کند همچنان که آتش هیزم را می خورد.

وی در ادامه با استناد به حدیث دیگری از امام صادق(علیه السلام) « اَلْحَسَدُ يَأْكُل الْإِیمَانَ »، بیان داشت: یکی از علت های به شهادت رساندن ائمه معصومین(علیهم السلام) از حسد نشأت می گیرد، زیرا این صفت مذموم نه تنها حسنات بلکه ایمان شخص را از بین می برد.

امام جمعه بندرعباس ضمن بیان ویژگی های فرد حسود، تاکید کرد: انسان حسود، بیماری است که صفت جستجوگری برای کشف بدی ها را دارد و تنها راه درمان این صفت ناپسند، خودشناسی و شناخت این بیماری است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان با آرزوی در امان ماندن از رذائل اخلاقی، توصیه کرد: افراد با رجوع به نفس خود، در صورت وجود بیماری حسد در روح و روان خود، به دنبال  درمان آن باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha