جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جامعه امروزی، گفت: طلبگی تجلی جهاد دائمی فرهنگی و تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه زن در خانواده، اظهار کرد: نقش و جایگاه زن و مادر به‌اندازه‌ای در دین مبین اسلام اهمیت دارد که در روایت آمده بهشت زیر قدم‌های مادران است.

وی افزود: وقتی رسول گرامی اسلام در ابتدای زندگی فاطمه زهرا(س) و علی(ع) به منزل آن‌ها تشریف آوردند، از علی(ع) پرسیدند فاطمه برای شما چه طور همسری است؟ امام علی(ع) پاسخ داد: «نعم العون علی طاعه الله»؛ در اطاعت کردن از خدا یار و یاور خوبی است. حضرت در پاسخ به سؤال رسول گرامی اسلام مزیت‌های دنیوی و ظاهری را نمی‌گوید بلکه می‌فرماید بهترین کمک برای طاعت خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط طلاب خواهر که همسران غیر طلبه دارند، افزود: طلاب در جهاد فرهنگی و تبلیغی هستند، اما در زندگی امکان دارد به جاهایی رفت و آمد کنند که با منطق زندگی طلبگی منافات و تداخل دارد. به‌ویژه در زمانی که همسر خانم طلبه فرد عادی است و می‌خواهد زندگی خداپسندانه و سازگار با آیتم‌های اسلامی داشته باشد، این موضوع بیشتر نمود می‌یابد که در این بین باید مرد مدیریت کند. البته در این مدیریت ممکن است مرد به دلیل سلایق و علایق خانم طلبه خود که دور از منطق نیست، مورد هجمه قرار بگیرد که این جهاد بالاتر و سخت‌تری است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه بهترین کمک بودن در مسیر طاعت خدا تا آخر وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این مسیر عشق تنها کفایت نمی‌کند، زیرا امروز به برخی آیتم‌های دیگر نیاز داریم که باید در مورد آن‌ها تفکر، مطالعه و مهارت داشته باشیم، از جمله ببینیم آیا در خانواده ما مسجد جزء اولویت‌ها است؟ نماز صبح ما در چه جایگاهی قرار دارد؟ و ...

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در جامعه امروز مدیریت زندگی باید با مهارت افزایی توأم باشد تا بتوانیم به حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی دست یابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha