جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عربیان با اشاره به این که حوزه علمیه استان کردستان در رتبه هفتم کشور جای گرفته است، گفت: حوزه استان به منظور ارتقاء سطح دانش طلاب این استان، دوره های مختلف جریان شناسی و فرقه شناسی را برگزار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، در جلسه طلاب و فضلای شهرستان قروه و کامیاران که روز گذشته در  مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند فعالیت مدارس علمیه استان پرداخت و گفت: تفکری در استان وجود دارد که اذعان می کند طلاب بومی استان ناکارآمد بوده و شدیدا تلاش می شود تا این دیدگاه به اثبات برسد.

وی بر لزوم همکاری و همیاری گسترده طلاب و فضلای مستقر در قم و بومی استان تأکید کرد و یادآور شد: در نخستین حضورم پس از قبول مدیریت حوزه استان، در قروه مشاهده کردم که حوزه علمیه این شهرستان به صورت راکد مانده بود و ساختمان فرسوده ای داشت.

مدیر حوزه علمیه کردستان به نحوه پیگیری تجهیز و تکمیل ساختمان جدید حوزه قروه اشاره کرد و ابراز داشت: جمعی از طلاب به صورت شبانه روزی دست در دست هم کار بنایی را انجام داده و حوزه شهرستان را به سرانجام رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با بیان این که بالاخره بعد از چندسال تلاش، شهرستان قروه از مدرسه علمیه آبرومندی برخوردار شده، اذعان داشت: تجهیز حجره ها و برخورداری مدارس از امکانات آموزشی، تربیتی و حتی ورزشی از دیگر اقدامات بود.

وی با بیان این که هیئت های مذهبی در مدارس فعال شده است، گفت: از والدین طلاب برای حضور در هیئت ها دعوت به عمل آمده است.

مدیر حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: اعطای حکم به تمام اساتید حوزه استان کردستان و پیگیری دغدغه های آموزشی طلاب از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه استان است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی به ویژه کارگاه های قرآن و ادبیات عرب را از دیگر فعالیت دانست و یادآور شد: دوره آموزشی پودمانی در حوزه کامیاران و رویدادهای پس از آن، جو سنگینی را نسبت به مدیریت حوزه استان ایجاد نمود.

وی در ادامه به برخی از مشکلات و دغدغه های مدیریت حوزه استان اشاره نمود و ابراز داشت: به حول و قوه الهی و علیرغم وجود مشکلات فراوان، حوزه کردستان به انسجام و تجهیز قابل قبولی رسیده است.

مدیر حوزه علمیه کردستان با اشاره به این که علیرغم گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی متاسفانه برخی از روستاهای شهرستان طلبه ای را به خود ندیده بود و طلاب در آن حضور نداشتند، خاطرنشان کرد: با فعالیت های جهادی جمعی از طلاب ضمن برطرف سازی فقدان حضور و ارتباط طلاب با ساکنان برخی از روستا، امروز از همان روستاها افرادی برای تحصیل در حوزه ثبت نام نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با تأکید بر این که هم اکنون مدرسه علمیه قروه در تراز مدارس موفق کشور قرار دارد، ابراز داشت: نظم حاکم بر مدارس علمیه استان از مهمترین شاخصه های حوزه علمیه استان کردستان به شمار می رود.

وی دغدغه اقتصادی طلاب و فضلا را از چالش های پیش روی حوزه علمیه استان برشمرد و ابراز داشت: به منظور تقویت بنیه های اقتصادی طلاب، بستری در فضای مجازی ایجاد شده تا تولیدات دستی خانواده طلاب و فضلا به فروش برسد.

مدیر حوزه علمیه کردستان تقویت طرح هجرت و توجه به بنیه های تبلیغی را از تاکیدات مدیریت حوزه استان برشمرد و یادآور شد: سخت ترین کار بر عهده مبلغین نهاده شده و بالاترین اجر الهی نیز به این عزیزان داده خواهد شد؛ لذا مدیریت حوزه استان علیرغم مشکلات و فشارهای اقتصادی حاکم بر جامعه، هیچ گاه نگذاشته ضعفی در عرصه های تبلیغی استان کردستان به وجود آید.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با بیان این که بسترهای تبلیغی طلاب در استان فراهم تر شده، ابراز داشت: حوزه کردستان از حضور طلاب در عرصه های مختلف تبلیغی، به ویژه عرصه دانشگاهی و نخبگانی استقبال و حمایت می کند.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه استان کردستان در رتبه هفتم کشور جای گرفته، خاطرنشان کرد: حوزه این استان به منظور ارتقاء سطح دانش طلاب این استان، دوره های مختلف جریان شناسی و فرقه شناسی را برگزار نموده است.

لزوم حضور طلاب و فضلا در شهرستان ها

 حجت الاسلام هوشیاری، نماینده طلاب قروه و کامیاران در مجمع طلاب و فضلای حوزه قم نیز در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حضور طلاب گزارشی از فعالیت های 9 ماهه هشتمین دوره مجمع طلاب و فضلای حوزه ارائه کرد و ابراز داشت: در دوره پیشین نزدیک به 100 میلیون تومان وام قرض الحسنه به طلاب شهرستان اعطا شد و اردوی مشهد نیز برای طلاب برگزار گردید که مورد توجه و استقبال دوستان قرار گرفت.

وی با بیان این که با توجه به رایزنی های صورت گرفته در صندوق دفتر تبلیغات اسلامی، صندوق مستقل شهرستانی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم ضمن تقویت موجودی صندوق قرض الحسنه شهرستان های قروه و کامیاران بتوانیم خدمت رسانی بیشتری را به طلاب و فضلای این شهرستان ها داشته باشیم.

نماینده طلاب قروه و کامیاران در ادامه به برگزاری جلسات مختلف با حضور طلاب مستقر در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: پیگری مجوزهای تدریس در حوزه ها و مدارس علمیه استان از جمله فعالیت هایی بود که مقدمات این حضور با هماهنگی نهادهای حوزوی استان فراهم شده است.

وی با اشاره به این که مدیریت حوزه استان کردستان از طلاب و فضلای مستقر در قم برای حضور در شهرهای مختلف استان دعوت می کند، ابراز داشت: این فعالیت ها زمینه ای برای حضور و استقرار طلاب و فضلا است تا در راستای ارتقاء سطوح معنوی و فرهنگی استان کوشاتر عمل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha