جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ حضور آیت الله اعرافی در جمع مسئولان و مدیران مدارس علمیه سمنان

حوزه/آیت الله اعرافی بر ضرورت تلاش جهادی تاکید کرد و گفت: اگر مبنای حرکت در حوزه بودجه بود نمی توانستیم هیچ کاری را از پیش ببریم، اما همواره مبنای کارها در حوزه جهادی بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله علیرضا اعرافی، در جمع کادر مدیریت حوزه علمیه استان سمنان و مدیران مدارس این استان، با اشاره به اینکه مدیر مدرسه و اساتید در واقع رکن اصلی تعلیم و تربیت به شمار می روند، اظهار کرد: تا آنجا که امکان داشته است تلاش کرده ایم مشکلات را حل کنیم و تلاش داریم تا مدرسه محوری به معنای درست آن تحقق یابد، گرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم اما هیچگاه دست از تلاش و کوشش برنداشته ایم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر لزوم تلاش و عزم بیش از پیش مدیران مدارس علمیه در حل مشکلات، تصریح کرد: اگر هزار برنامه باشد، اما مدیری حکیم و کاردان و کاربلد بالای سر آن کار قرار نداشته باشد آن برنامه ها به ثمر نمی رسد.

وی خطاب به مدیران با بیان اینکه مسئولیت شما حساس و محوری است، بر ضرورت تلاش جهادی تاکید کرد و افزود: اگر مبنای حرکت در حوزه بودجه بود نمی توانستیم هیچ کاری را از پیش ببریم، اما همواره مبنای کارها در حوزه جهادی بوده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه شانه از زیر بار خالی نکرده ایم و با همه مشکلات موجود نیاز ها را به صورت جهادی، انقلابی و بسیجی وار دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: به وضع فعلی در حوزه های علمیه قانع نیستیم و دنبال تغییر و تحول اساسی هستیم.

وی با قدردانی از مجموعه حوزه علمیه استان سمنان گفت: مجموعه استان سمنان را خوب و نسبتا موفق می دانیم و رتبه خوبی را هم دارد که مرهون زحمات و خدمات همه عزیزان در این استان است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به نقش ممتاز حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد در این حرکت، افزود: مدیر جدید حوزه استان هم در میان گزینه های فراوانی که بود، بررسی شد و همه در راستای تحقق اهداف عالیه مدیر جدید را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در سفر گذشته بنده به استان سمنان 29 مصوبه داشتیم که قریب به 80 – 90 درصد آنها محقق شده و یا در مسیر تحقق است، تصریح کرد: یکی از مسائلی که بارها گفته ام و لازم می دانم مجددا مطرح کنم، این است که همواره حوزه باید به سمت وقف و منابع پایدار برود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: اگر وقف های موجود را احیا کنیم، همین الان هم حوزه را بی نیاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر ایجاد وقف های جدید تصریح کرد: دفتر وقف و منابع پایدار در حوزه باید با سفر به این استان، مسائل مرتبط با وقف و منابع پایدار را بررسی و ثبت و ضبط کند، تا بتوانیم ضمن احیا از این برکت مهم در حوزه های علمیه بهره مند شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha