جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام عیسی برادری گفت: طلبه اگر درس بخواند و استاد اخلاق نداشته باشد، بر فرض، آیت الله هم بشود، نَفس سوار بر او می شود، آن وقت شروع بیچارگی طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه رسول‌اکرم(ص) تکاب با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) می‌فرمایند؛ هَلَک مَن لَیسَ لَه حَکیم یُرشِده؛ هر کس عالم و حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند هلاک می‌شود.

امام جمعه تکاب سفارش اخلاقی آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) را یادآور شد و بیان داشت: بنا به سفارش آیت الله مجتهدی، انسان باید در دو چیز استاد داشته باشد؛ یکی اخلاقیات و دیگری عُرفیات که استاد در این دو مورد رمز رسیدن به سعادت است.

وی اضافه کرد: طلبه اگر درس بخواند و استاد اخلاق نداشته باشد، بر فرض، آیت الله هم بشود، نَفس سوار بر او می شود، آن وقت شروع بیچارگی طلبه است.

حجت الاسلام برادری گفت: همان گونه که دکتر برای انسان نسخه‌ای می‌پیچد و عمل به آن شفای درد او خواهد بود، انسان باید در دردهای روحی هم به استاد اخلاقی که روح شناس است مراجعه کند و از وی سفارشات اخلاقی دریافت کرده و در زندگی خود به کار گیرد.

وی در پایان گفت: باد کبر و غرور انسان توسط نکات اخلاقی استاد خالی می‌شود، فکر نکنیم حالا که این کتاب ها را می خوانیم به جایی رسیده‌ایم و حتماً مورد تأیید امام زمان(عج) قرار گرفته‌ایم، برای به دست آوردن رضایت امام زمان(عج) اخلاق و علم باید همزمان به دست آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha