جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد فیاضی ، معاون پژوهش حوزه علمیه یزد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با بیان اینکه متاسفانه علم را امروزه به چشم یک منبع درآمد دیده می بینند، گفت: امروزه علم را در دانشگاه ها و حوزه های علمیه برای آینده شغلی ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمد فیاضی در کارگروه وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه امروزه همه بیان می کنند که کشور از جهت علمی روبه پیشرفت است، ولی در حالی که امروزه اثرات آن در جامعه مشاهده نمی شود گفت: علت این است که اکثر تولیدات علمی در کشور برای غرب است

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با بیان اینکه متاسفانه علم را امروزه به چشم یک منبع درآمد می بینند، تصریح کرد: ارزش و جایگاه علم که باید خدمت به جامعه باشد دیده نشده و این مسئله یکی از آفت هایی است که سبب شده اثرات پیشرفت علمی را در جامعه به خوبی مشاهده نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: هر شخصی که در مراتب علمی به جایگاهی دست یافت آن را فدای دنیا کرد و این یکی از معضلات امروزه جامعه تبدیل شده است.

حجت الاسلام فیاضی با اشاره به اینکه در مورد روایات بسیاری ذکر شده، گفت: عملا باید در راستای این حرکت کنیم که اهمیت علم را بتوانیم به عموما مردم بشناسانیم، زیرا علم برای این است که جامعه رشد کند و وقتی جامعه ای می خواهد رشد و پیشرفتی داشته باشد باید همه جوانب را در نظر بگیرند و فقط به بحث دنیایی آن نگاه نشود تا محدود شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با بیان اینکه امروزه در دانشگاه ها و حتی در حوزه های علمیه، علم را برای آینده شغلی به شخص ارائه می کنند، اضافه کرد: نیاز است که جایگاه علم برای اساتید و دوستانی که دست اندرکار و صاحب نقش هستند بیان شود، زیرا خود علم برای شخص می تواند فواید بسیاری را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha