جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۱

حوزه/ امام جمعه میاندوآب حضور علمای دین در دانشگاه‌ها را مفید ارزیابی کرد و گفت: حضور روحانیون در دانشگاه‌ها می‌تواند برای دانشجویان مفید باشد، البته این مهم محدود به تدریس دروس معارف نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری <<حوزه >> از ارومیه حجت الاسلام حمید حسن‌زاده، امروز در جلسه مشترک مدیران حوزه و دانشگاه که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، در مدرسه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب برگزار شد اظهار داشت: در قدیم افرادی که دنبال علم و دانش بودند، در مکتب‌خانه‌ها درس می‌خواندند و جامع علوم را فرا می‌گرفتند از جمله دکتر حسابی و علمای سابق هندسه، ریاضی، فیزیک، علوم فقه و اصول همه در یک محیط تدرسی می‌شد.

وی ادامه داد: دانشگاه از زمان امیر کبیر که به دارالفنون نام‌گذاری شد، بوجود آمد. امروز هم دانشگاه‌ها می‌توانند از اساتید حوزه در علوم انسانی استفاده کنند و حوزه ها هم می‌توانتد از اساتید دانشگاه‌ها در علوم جدید استفاده کنند و این دو نهاد باید از ظرفیت‌های همدیگر در جهت پیشرفت و تعالی همدیگر که به پیشرفت کشور منجر خواهد شد استفاده کنند.

امام جمعه میاندوآب حضور علمای دین در دانشگاه‌ها را مفید ارزیابی کرد و گفت: حضور روحانیون در دانشگاه‌ها می‌تواند برای دانشجویان مفید باشد، البته این مهم محدود به تدریس دروس معارف نباشد.

وی تصریح کرد: امروز نیاز مضاعف داریم که دانشگاه و دانشجو در کنار یادگیری علوم روز از معارف اسلامی هم غنی و بهره‌مند شوند و این وظیفه بر دوش حوزه است که با تربیت نیروهی کارآمد دانشگاه را از لحاظ دینی غنی کند و البته مدیران دانشگاه‌ها هم باید زمینه حضور هر چه بهتر روحیانیت و علما در دانشگاه‌ها را فراهم سازند.

در پایان این دیدار برخی از اساتید حوزه و دانشگاه نکته نظرات خود را در جهت بهبود وحدت حوزه و دانشگاه و راهکار عملی شدن هر چه بهتر وحدت بین این دو نهاد بین کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha