جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی در خوزستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با تأکید بر اینکه امروز نیازمند منبری‌های خوش‌سخن و متفکر داریم، گفت: یک منبر خوب اولاً باید کوتاه، دوم جذاب و سوم مفید باشد؛ به طوری که اگر مستمع از پای منبر سخنران بلند شد، با خود نگوید عمرم تلف شد!.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی خوزستان، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه کشور در زمینه پژوهش فعال شده‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش شما عزیزان، راه تحقیق و پژوهش برای طلاب باز بوده حوزه علمیه خوزستان نیز از این غافله عقب نمانده است.

امام جمعه اهواز، ارسال ۱۸۰۰ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی را یک نوید برای پیشرفت آینده پژوهشی خوزستان برشمرد و تصریح کرد: وقتی این تعداد مقاله را در قیاس با آمار طلاب خوزستانی قرار دهیم متوجه می‌شویم که تقریباً اکثر طلاب به این امر مشغول شده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اهتمام طلاب به امر پژوهش را خواسته ولایت و مرجعیتی اعلام کرد و گفت: پژوهش می‌تواند طلاب را از آن حالت خنثی خارج سازد و روحیه یک طلبه را متناسب با مقتضیات زمان، به‌روز کند.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه توجه به مقوله پژوهش یک ضرورت جدی برای مدارس علمیه است، اظهارداشت: خوشا به حال آن طلابی که هم قدرت کتابت و هم قدرت نطقشان قوی باشد و بتواند دریایی از علوم را برای آیندگان به جای گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با تأکید بر اینکه امروز نیازمند منبری‌های خوش‌سخن و متفکر داریم، تصریح کرد: یک منبر خوب اولاً باید کوتاه، دوم جذاب و سوم مفید باشد؛ به طوری که اگر مستمع از پای منبر سخنران بلند شد، با خود نگوید عمرم تلف شد!.

وی، حضور طلاب در مدارس دانش‌آموزی، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها را یک ضرورت مهم دیگر عنوان کرد و در پایان اظهار داشت: کلاس داری، سخن گفتن به زبان کودک و نوجوانان یک فن و هنر است که باید در حوزه‌های علمیه آموزش داده شوند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha