جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نیمی از شعارنویسی های دیواری شهر انگلیسی، نژادپرستانه و اهانت آمیز هستند

حوزه/ یک تحقیقات آماری در شهر ساندرلند در شمال شرقی انگلستان، نشان داده که تقریبا نیمی از شعارنویسی های دیواری که معمولا با اسپری رنگ انجام می شوند، نژادپرستانه، اهانت آمیز و علیه اقلیت های مذهبی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از chroniclelive، یک تحقیقات اخیر نشان داده که تقریبا نیمی از شعارنویسی های دیواری در شهر ساندرلند در شمال شرقی انگلستان، «نژادپرستانه و اهانت آمیز» بوده اند. یکی از نمونه های این شعارنویسی ها که با اسپری رنگ انجام گرفته، شعارنویسی بر دیوار مساجدی چون مسجد جامعه جاده چستر و حمله های مشابه به مغازه ها و فروشگاه های مسلمانان بوده است.

یک درخواست آزادی اطلاعات توسط شورای شهری ساندرلند، فهرستی از گزارش های آمار شعارنویسی های دیواری را از محدوده زمانی (آوریل 2012 تا 19 نوامبر 2018) تهیه کرده است. براساس این آمارها در این دوره زمانه شش سال و نیمه، 1 هزار و 303 جرم شعارنویسی دیواری گزارش شده که 570 مورد آن ها یعنی نزدیک به 44%، شعارنویسی های «نژادپرستانه یا اهانت آمیز» به ویژه علیه اقلیت های مذهبی بوده اند. براساس این آمارها از سال های 2016 تا 2018 گزارش های شعارنویسی های نژادپرستانه و اهانت آمیز از 93 به 116 افزایش داشته اند و از ماه آوریل امسال به تنهایی73 مورد دیوارنویسی گزارش شده است.

نمایندگان شوراها، مقامات پلیس و سازمان های خیریه این آمار را نگران کننده اعلام کرده و محکوم کرده اند.

سرپرست محیط و حمل و نقل ساندرلند گفت: شعارنویسی خیابانی غلط بوده و پذیرفتنی نیست. بدتر از آن اینکه شعارنویسی های نژادپرستانه و اهانت آمیز هیچ جایگاهی در جامعه ما ندارند زیرا جرم نفرت محور محسوب می شوند و باید تحقیقات جنایی در رابطه با آن ها انجام گیرد.

نیل هودسون رهبر گروه دموکرات لیبرال ساندرلند گفته که شکایت های متعددی از ساکنان مناطق دریافت کرده و شهرداری نیز در پاک کردن شعارها  سهل انگاری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha