جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
باز آفريني علوم ديني، مدرسه علميه فاطمه الزهرا(سلام الله عليها) شيرود

حوزه/ کارشناس فرهنگی گفت: با توجه به این که باز آفرینی مفاهيم دینی و جنبش علمی در حوزه های علمیه صورت می گیرد، لذا اين مراکز در طول تاريخ، پرچم دار نشر علوم دینی در جهان بوده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم افتخاری در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شیرود بیان کرد: با توجه به این که باز آفرینی و جنبش علمی درحوزه های علمیه در سطوح تبلیغی و تولید محتوا صورت می گیرد، لذا حوزه های علمیه می توانند از اصلی ترین مراکز باز آفرینی مفاهیم دینی باشند.

وی با اشاره به مفهوم بازآفرینی مبنی بر تولید آثار علمی نو، گفت: جنبش های علمی در ایران رو به رشد بوده و این جنبش درحوزه های علمیه با توجه به کتب تفسیری، آثار متقدمین پیشرفت زیادی داشته است، اما در سطح جهانی، سهم این تولیدات علمی کمتر نمایان شده است وچون به عنوان یک آسیب شناخته می شود نیاز به جنبش علمی وسیع در حوزه های علمیه دارد.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه از ابتدا به ابزار دین مجهز بوده اند، به همین خاطر باید در بازآفرینی و جنبش علمی به مانند پیشگامان این عرصه فعالیت نموده تا درپیاده سازی مبانی اصلی اسلام ناب محمدی قدم بزرگی را برداشته باشند.

کارشناس فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که دشمنان به دنبال منزوی کردن حوزه های علمیه و سوق دادن آن ها به سمت انزوای دینی بدون توجه به زمینه های علمی-پژوهشی و اجتماعی– فرهنگی هستند، لذا وظایف حوزویان در ارتقاء سطح علمی وحرکت به سمت جنبش علمی لازم وضروری است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha