جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زین العابدین داوودی سمنان

حوزه/ سرپرست روزنامه جوان در استان سمنان با بیان اینکه عنصر رسانه را به خوبی نشناخته ایم،گفت: ابزار مقابله با جنگ کنونی با دشمن «رسانه» است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، زین العابدین داوودی، پیش از ظهر امروز در نشست هم‌افزایی و هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه استان سمنان و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان با رسانه‌ها با عنوان «نقش رسانه در انقلاب اسلامی» که در دفتر خبرگزاری «حوزه»در استان سمنان برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه در جامعه، اظهار داشت: در جنگ کنونی ابزار مقابله با دشمنان رسانه است و موفق و پیروز کسی خواهد بود که از ابزار رسانه برخوردار باشد.

سرپرست روزنامه جوان در استان سمنان با بیان اینکه از ظرفیت رسانه در جامعه کنونی به خوبی استفاده نشده، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه عنصر رسانه را به خوبی نشناخته و درک نکرده ایم.

وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه در جامعه به خوبی درک نشده است، افزود: امروز رسانه ای که در طراز انقلاب اسلامی است و در این راستا حرکت می کند و گام برمیدارد باید ضریب نفوذ آن نسبت به رسانه های بیگانه بیشتر باشد.

داوودی با بیان اینکه بسیاری از رسانه های در طراز انقلاب ضریب نفوذ کمتری نسبت به رسانه های غربی در اذهان عمومی دارند، خاطرنشان کرد: به دو علت«میزان فراگیری» و «کارکرد نیمه حرفه ای رسانه ای» تاکنون نتوانسته ایم خوب در عرصه رسانه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ما خوب و درست بلد نیستیم از ابزار رسانه استفاده کنیم،گفت: چون خوب و درست استفاده از ابزار رسانه را بلد نیستیم به همان میزان رسانه خواندنی و نفوذ دار کمتر داریم.

لزوم تبیین و تشریح فعالیت های درون حوزه علمیه برای جامعه

محسن حسن زاده خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت نیز در این نشست با تاکید بر همگرایی و هم افزایی رسانه های انقلابی و همسو اظهار داشت: با شیوه های جدید و بروز رساندن پیام آشنا نیستیم و در عرصه رسانه و اطلاع رسانی آن چیزی که بیشتر مورد استقبال و رصد مردم مواجه می شود اخباری است که منطبق با نیاز آنان باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در جامعه نیاز خود را منطبق با فعالیت حوزه علمیه نمی دانند،تصریح کرد: برخی از افراد حوزه را منطبق با نیاز خود نمی بینینند و در واقع از فعالیت های درون و برون حوزه علمیه به خوبی آگاهی ندارند که این ملزوم به تلاش بیش از پیش نسبت به روشنگری در عرصه فعالیت های حوزه علمیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha