جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه سمنان با اصحاب رسانه

حوزه/ رک‌گویی و بی‌پرده صحبت کردن خبرنگاران نسبت به فعالیت‌های حوزه علمیه، تأکید بر لزوم همراهی این نهاد با رسانه‌ها، تأکید بر لزوم وحدت رسانه‌های جریان انقلابی و لزوم تداوم برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدیر حوزه سمنان از جمله حاشیه‌های هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه سمنان با رسانه‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی نشست هم‌افزایی و هم‌اندیشی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان با رسانه‌ها، به دعوت خبرگزاری حوزه در استان سمنان و مدیریت حوزه استان برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌ها، در محل دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان به تبیین رسالت‌های امروز رسانه‌ها در صیانت از هویت انقلاب اسلامی پرداخت.

سرپرست روزنامه جوان در سمنان: عنصر رسانه را به‌خوبی نشناخته‌ایم

در ابتدای این نشست، زین‌العابدین داوودی به‌عنوان اولین سخنگوی نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه استان سمنان با رسانه‌ها، با اشاره به نقش رسانه در جامعه، اظهار داشت: در جنگ کنونی ابزار مقابله با دشمنان رسانه است و موفق و پیروز کسی خواهد بود که از ابزار رسانه برخوردار باشد.

سرپرست روزنامه جوان در استان سمنان با بیان اینکه از ظرفیت رسانه در جامعه کنونی به‌خوبی استفاده‌نشده، تصریح کرد: متأسفانه در جامعه عنصر رسانه را به‌خوبی نشناخته و درک نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه در جامعه به‌خوبی درک نشده است، افزود: امروز رسانه‌ای که در طراز انقلاب اسلامی است و در این راستا حرکت می‌کند و گام برمی‌دارد باید ضریب نفوذ آن نسبت به رسانه‌های بیگانه بیشتر باشد.

داوودی با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌های در طراز انقلاب ضریب نفوذ کمتری نسبت به رسانه‌های غربی در اذهان عمومی دارند، خاطرنشان کرد: به دو علت «میزان فراگیری» و «کارکرد نیمه‌حرفه‌ای رسانه‌ای» تاکنون نتوانسته‌ایم خوب در عرصه رسانه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ما خوب و درست بلد نیستیم از ابزار رسانه استفاده کنیم، گفت: چون خوب و درست استفاده از ابزار رسانه را بلد نیستیم به همان میزان رسانه خواندنی و نفوذ دار کمتر داریم.

مدیر خبرگزاری فارس سمنان: رسانه‌ها تقویت روحیه امید در مردم را دنبال کنند

سپیده سیر، به‌عنوان دومین سخنگوی نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه استان سمنان با رسانه‌ها، با اشاره به نقش‌های رسانه در انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که رسانه‌ها می‌بایست دنبال کنند با توجه به شرایطی که امروز دشمن و رسانه‌های دشمن در جهت ناامید سازی مردم هستند؛ امیدآفرینی در جامعه هست که باید توسط رسانه‌های جریان انقلاب دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات و معضلات مردمی توسط رسانه‌ها از وظایف رسانه‌ها هست، تصریح کرد: در این راستا در خبرگزاری فارس نیز کارهایی انجام‌شده است و راه‌اندازی سامانه «فارس من» ازجمله اقدامات این رسانه در جهت پیگیری مشکلات و معضلات مردمی است و با راه‌اندازی این سامانه با پیگیری مشکلات مردم و آسیب‌هایی که وجود دارد به دنبال امیدآفرینی در جامعه هستیم.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان با اشاره به لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط رسانه‌ها افزود: داشتن صداقت خبری و رعایت اصل امانت‌داری در راستای جلب اعتماد افکار عمومی می‌تواند نقش مهمی را در رسانه برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا کند.

خانم سیر، معرفی نخبگان، تولیدکنندگان و تأکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های خبرگزاری فارس در راستای امیدآفرینی در جامعه اعلام کرد.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش رو حاکم بر کشور و تلاش‌های دشمنان در جهت تضعیف جایگاه و ارکان انقلاب اسلامی، باید هم‌افزایی و همراهی مسئولان با رسانه‌های انقلابی بیش از گذشته شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان در خلال صحبت‌های مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان در تشریح سامانه «فارس من» گفت: سامانه «فارس من» در خبرگزاری فارس حرکت بسیار شایسته‌ای است که سبب حل بسیاری از مشکلات در جامعه و باعث امیدآفرینی در جامعه شده است.

حسن‌زاده: برخی نیاز خود را منطبق با فعالیت حوزه علمیه نمی‌دانند

محسن حسن‌زاده خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت نیز در این نشست با تأکید بر همگرایی و هم‌افزایی رسانه‌های انقلابی و همسو اظهار داشت: با شیوه‌های جدید و بروز رساندن پیام آشنا نیستیم و در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی آن چیزی که بیشتر مورد استقبال و رصد مردم مواجه می‌شود اخباری است که منطبق با نیاز آنان باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در جامعه نیاز خود را منطبق با فعالیت حوزه علمیه نمی‌دانند، تصریح کرد: برخی از افراد حوزه را منطبق با نیاز خود نمی‌بینند و درواقع از فعالیت‌های درون و برون حوزه علمیه به‌خوبی آگاهی ندارند که این ملزوم به تلاش بیش‌ازپیش نسبت به روشنگری در عرصه فعالیت‌های حوزه علمیه است.

رستمیان: در معرفی خدمات حوزه علمیه کم‌کاری کرده‌ایم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان در خلال صحبت‌های خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت گفت: در معرفی خدمات و فعالیت حوزه علمیه کم‌کاری کرده‌ایم و باید تبلیغ دینی به‌صورت چهره به چهره و تبلیغ و نشر فرهنگ دینی در فضاهای دیگر به غیر مسجد نیز دنبال شود.

تشریح رسالت‌های امروز رسانه‌های انقلابی توسط مدیر حوزه علمیه استان سمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان که به‌عنوان سخنران پایانی این نشست سخن می‌گفت با اشاره به ارتحال آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: ارتحال عالم و عارف ربانی حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصیبت جانسوزی است که به‌دشواری به خاطر می‌نشیند و خدمات و دستاوردها و مجاهدت‌های عظیم آن عالم ربانی همواره در جامعه ماندگار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در ادامه با بیان اینکه انقلابیون در رسانه‌ها به‌طور جهادی عمل می‌کنند و گام برمی‌دارند، تصریح کرد: یکی از دلایل آن که بعضاً برخی از رسانه‌های بیگانه ضریب نفوذی در جامعه پیدا می‌کنند، بدین‌جهت است که رسانه‌های انقلابی و همسو با نظام از تقوای رسانه‌ای برخوردار هستند و از نشر و پخش خبرهایی که با حیله و شیطنت رسانه‌ای و دروغ همراه باشد خودداری می‌کنند، اما رسانه‌های بیگانه برای جذب مخاطب دست به هر اقدامی حتی نشر اکاذیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه رسانه در انقلاب اسلامی از نقش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی حتی پیش از انقلاب در صحبت‌های امام خمینی (ره)، منبرها، پخش اعلامیه‌های انقلابی و... آن چیزی که این حرکت‌ها و رفتارها را برجسته کرد نقش رسانه بود.

نقش رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، با توجه به هجمه‌های سنگین و ناجوانمردانه دشمنان نسبت به انقلاب، امیدبخشی و امیدآفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به رسالت امروز رسانه‌ها در قبال انقلاب اسلامی، افزود: تبیین انقلابی گری و حفاظت و صیانت از هویت انقلاب وظیفه رسانه‌ها در جامعه امروز است و امروز بیش از هر زمان به حفظ وحدت و انسجام و همبستگی نیازمند هستیم.

وی با تأکید بر مطالبه گری رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف در انقلاب اسلامی نیز گفت: رسانه باید زبان گویای مردم و مطالبات مردمی باشد و بی‌عدالتی‌ها و هر آنچه مردم را ناراحت می‌کند و آزار می‌دهد را رسانه باید با حفظ مصلحت‌ها و دوری کردن از رفتارهایی که منجر به سوءاستفاده دشمنان می‌شود آن مطالبات را بیان کند.

تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان به‌ویژه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، از سوی دشمنان هجمه‌های فراوان‌تر از گذشته به انقلاب می‌شود و برخی از افراد با بی‌انصافی و نادیده‌گیری خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به تخریب این انقلاب روی آورده‌اند که نقش رسانه و رسالت آن در این میان سنگین‌تر از گذشته می‌شود که باید رسانه با تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به معرفی این خدمات و دستاوردها اقدام کند.

وی با بیان اینکه بصیرت بخشی و رو کردن نقشه‌های شوم دشمنان نیز از رسالت امروز دشمن است، افزود: رسانه در انقلاب اسلامی باید با بصیرت دهی و بصیرت بخشی به جامعه به‌ویژه قشر جوان و نوجوان نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کند و بتواند با روشنگری دقیق، درست و به هنگام از مخاطراتی که قشر جوان انقلابی را تهدید می‌کند پرده بردارد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تأکید بر تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به دنبال تقابل با این انقلاب و تطهیر چهره منحوس پهلوی بوده و هستند و روشنگری‌های رسانه‌ها منجر می‌شود تا این دروغ‌های غربی‌ها و دشمنان نسبت به تطهیر چهره منحوس پهلوی رسوا و آشکار شود.

حوزه‌های علمیه خود یک رسانه هستند

وی با اشاره به رابطه حوزه علمیه و رسانه نیز افزود: حوزه‌های علمیه درواقع خود یک رسانه است و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی روحانیت و مبلغان نیز حقیقت انقلاب و خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با تأکید بر اینکه رسانه باید به دنبال حل مشکلات مردم باشد، چراکه حل مشکلات مردم منجر به تقویت روحیه ایمان و امید در جامعه می‌شود، گفت: به‌عنوان‌مثال سامانه «فارس من» در خبرگزاری فارس حرکت بسیار شایسته‌ای است که سبب حل بسیاری از مشکلات در جامعه و باعث امیدآفرینی در جامعه شده است.

وی در پایان افزود: از مسئول دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان که عامل شکل گیری این نشست صمیمی و تعامل و همراهی مدیریت حوزه علمیه استان با رسانه ها شده اند نیز تقدیر و تشکر داریم.

در نشست صمیمی مدیریت حوزه علمیه سمنان که به دعوت خبرگزاری حوزه در سمنان و مدیریت حوزه استان برگزار شد، خبرنگاران معتقد بودند که این نشست می تواند در تقویت تعامل حوزه با رسانه‌های جمعی مؤثر و نقش‌آفرین باشد.

ارتباط صمیمی با مدیریت حوزه علمیه سمنان، رک‌گویی و بی‌پرده صحبت کردن خبرنگاران نسبت به فعالیت‌های حوزه علمیه، تأکید بر لزوم همراهی این نهاد با رسانه‌ها، تأکید بر لزوم وحدت رسانه‌های جریان انقلابی،تاکید بر تداوم برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه استان سمنان با رسانه‌ها از سوی خبرنگاران از جمله حاشیه‌های نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه استان سمنان با رسانه‌ها بود.

نشست هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه استان سمنان با رسانه‌ها آن‌هم در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و توجه و اهمیت دادن به رسانه‌ها از سوی حوزه علمیه با واکنش‌های جذاب و جالبی از سوی خبرنگاران‌ همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha