جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ نمایندگان شهرستان های استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، در پیام های جداگانه، ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان،سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در پیامی با ابراز اینکه درگذشت فقیه عالی‌قدر «حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی» رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأثر و تألم فراوان شد، تصریح کرد: آن عالم پارسا در محضر استادانی همچون حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌ الله‌ شهید سید محمدباقر صدر پرورش یافتند و سال‌های عمر گهربار خویش را خالصانه و متعهدانه در راستای پرورش و تربیت‌ طلاب دینی‌ و خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری کردند و خدمات ارزشمندی از ایشان در حوزه‌هایی همچون شورای نگهبان، قوه قضاییه و غیره به یادگار مانده است.

وی در ادامه این پیام آورده است: ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان، از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم روحانی و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می‌کنم، امید که به فضل الهی مشمول مغفرت و قرین رحمت ربوبی گردد.

آیت الله هاشمی شاهرودی یکی از چهره‌های موثر نظام جمهوری اسلامی

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس، در پیامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی، نوشت: درگذشت عالم و روحانی گرانقدر، همراه دیرین انقلاب و یکی از چهره‌های موثر نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب درد و اندوه ملت بزرگ ایران اسلامی شد.

این پیام ‌می‌افزاید: آیت‌الله هاشمی شاهرودی در طول عمر پر برکت خود مجاهدت‌های زیادی درراه  ترویج دین مبین اسلام  داشتند و علاوه بر درخشش و انجام فعالیت‌های متعدد در حوزه شورای نگهبان و قوه قضائیه نیز مسبب خدمات فراوانی شدند.

کاتب در ادامه آورده است: اینجانب این ضایعه اسفبار را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و بیت معظم ایشان تسلیت عرض کرده و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

آیت الله هاشمی شاهرودی مرد اخلاق و جهاد

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس، در پیامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی، نوشت: درد جانکاهی است برای دلسوختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی، که در آستانه چهل سالگی این انقلاب شکوهمند، عالم وارسته و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی مرد اخلاق و جهاد در راه احقاق حق، دارفانی را وداع گفته و پس از عمری مجاهدت خالصانه در راه تحصیل و ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و پایداری در سنگرهای مختلف، وظایف سنگینی که بر عهده ایشان بود، به دیدار معبود شتافت.

اینجانب این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، مردم ولایتمدار و بیت مرحوم آیت‌الله حاج سیدعلی حسینی شاهرودی و خانواده مکرم آن عالم ربانی واصل شده به رحمت و غفران الهی، تسلیت عرض کرده و برای ایشان از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با سالار شهیدان (صلوات الله علیه) را مسألت دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha