جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

به همین مناسبت مجلس ترحیمی امشب از سوی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با سخنرانی شیخ احمد حسون مفتی سوریه و حضور چشمگیر مردم و مسئولان سوریه برگزار شد.

متن پیام نماینده مقام معظم رهبری در سوریه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و اندوه فراوان خبر ارتحال عالمی بزرگ و  مجاهدی خدوم حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را دریافت نمودم.

 ایشان یکی از نخبگان حوزه علمیه قم و از برترین شاگردان شهید مجاهد آیت الله سید محمد باقر صدر بودند که خدمات علمی و فرهنگی ایشان به حوزه های علمیه و اهتمام ایشان در  تربیت طلاب و ارائه  خدمات مدیریتی و فکری به نظام جمهوری اسلامی چیزی نیست که بر امت اسلامی و مراکز علمی و فرهنگی پنهان بماند.

ایشان همانند استادش شهید صدر از جمله مبتکران و نوآوران در حوزه فکر و اندیشه و همچون استاد دیگرش امام خمینی(ره) صاحب اندیشه نظام مند و سازمان یافته بود و این توانایی جامع زینتی دیگر یافته بود و آن همراهی و یاوری صادقانه با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در ربع قرن گذشته بود که ایشان را در نظر عموم امت اسلامی عزیز و محبوب جلوه داده بود.

از این رو این مصیبت را به امت اسلام مراجع عظام  تقلید و به ویژه مقام معظم رهبری و حوزه‌ های علمیه تسلیت می گویم و از جوار مضجع نورانی حضرت جبل الصبر سیدة زینب(س) و حضرت رقیه بنت الحسین(س) مغفرت و علو درجات برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان آرزو نمایم.

سید ابوالفضل طباطبائی اشکذری

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه

مجلس ترحیم آیت الله شاهرودی در سوریه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha