جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دختران نیجریه

حوزه/ جمعی از دانش آموزان مسلمان در نیجریه با کاندیدای انتخابات فرمانداری در این کشور تماس گرفته و گفته اند به نامزدهایی رای می‌دهند که پایبند حقوق دینی آنها باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، جمعی از دختران محجبه عضو انجمن «جامعه دانش آموزان مسلمان نیجریه» به کاندیداهای فرمانداری ایالت لاگوس نسبت به حق حجاب اسلامی شکایت کرده و گفته اند از کاندیداهایی که حقوق دینی آنان پایبند نباشند، رای نخواهند داد.

شهید اشفا دبیرکل انجمن دانش آموزی جامعه نیجریه گفت: ما در انتخابات فرمانداری ایالتی لاگوس بسیار محتاط عمل کرده ایم ولی یک چیز واضح است، ما از کاندیداهایی که استفاده از حجاب اسلامی برای دانش آموزان را به چالش بکشند، و زیرپا گذاشته شدن حقوق مذهبی ما را بپذیرند، حمایت نخواهیم کرد.

این دختران مسلمان، بر دیدگاه شان برای ادامه استفاده از حجاب در مدارس به عنوان خواسته شان در انتخابات 2019 تاکید کردند.

اشفا که در یک نشست اسلامی در مرکز توسعه سرمایه انسانی در لاگوس سخنرانی می کرد گفت: حمله به کودکان مدرسه ای و منع استفاده از حجاب برای آنان نقض حقوق بشر محسوب می شود، ما یک سازمان سیاسی محسوب نمی شویم اما میلیون ها تن از اعضای ما واجد شرایط رای دادن هستند.

این دختر مسلمان علیه تنبیه دانش آموزان مسلمان و محجبه در مدارس به مدیران هشدار داده و اعلام کرد که اقدامات آن ها همزیستی میان مردم متعلق به ادیان مختلف در ایالت لاگوس را به خطر می اندازد.

گفتنی است: پوشش دختران مسلمان در  مدارس  نیجریه به ویژه ایالت لاگوس در 4 سال اخیر به یک معضل جامعه اسلامی تبدیل شده است. در اکتبر 2014 دیوان عالی لاگوس علیه استفاده از حجاب در مدارس رای داد، هرچند در دادگاه تجدید نظر در جولای 2016 این حکم رد شد، اما مسئولین برخی مدارس و اسلام ستیزان با استفاده از حکم اولیه، دختران مسلمان را در مدارس تحت فشار قرار می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha