جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حماسه ۹ دی در حوزه نیوز

حوزه/ استاد حوزه خواهران، امروز را روز نمایش انقلابی‌گری دانست و گفت: آنچه باید همه به خصوص جوان ها نسبت به آن وفادار باشند انقلابی گری است تا بتوانیم راه دستیابی به اهداف انقلاب را با موفقیت پیش ببریم.

هاجر انجمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» در اصفهان اظهار داشت: ۹ دی نشانه هوشیاری مردم در بزنگاه فتنه است، زمانی که دشمن می خواست بین آحاد ملت شکاف بیاندازد و از آن به نفع خود برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی استفاده کند.

وی ادامه داد: مردم با تأسی به آموزه های ماه محرم و عاشورا، وظیفه دینی خود را شناختند و عمل صالح را انجام دادند، پس مادامی که این اعتماد به نفس، دوری از خود کم بینی، یأس وناامیدی به همراه شناخت دشمن و عرصه های تهاجم آن که ضدیت با اسلام و ایمان مردم است در ملت وجود داشته باشد، تکلیف دشمنان را در عدم توانایی به خدشه دار کردن استقلال و آزادی این مرز و بوم روشن خواهد کرد.

استاد حوزه با بیان اینکه آنچه باید همه به خصوص جوان ها نسبت به آن وفادار باشند انقلابی گری است تا بتوانیم راه دستیابی به اهداف انقلاب را با موفقیت پیش ببریم، افزود:  مهمترین نکته در این عرصه ولایت پذیری و ولایت مداری است؛ تاریخ نشان داده است که موفق ترین و سر بلند ترین ملت ها اطاعت پذیر ترین آنها از رهبر و مولی خویش بوده است.

انجمنی خاطر نشان کرد: داشتن حرکت مستمر و مستقیم با پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب تا در تند باد حوادث هر روز به یک طرف نرویم، یکی از شاخصه های انقلابی بودن است و هدف گیری و همت بلند برای رسیدن به آرمان های انقلاب و عدم تسلیم و ناامیدی در مقابل فشارها از دیگر این شاخصه هاست.

وی  همچنین  بر پایبندی به استقلال سیاسی- فرهنگی - اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: سبک زندگی ایرانی- اسلامی ما را از فریب دشمن نگه می دارد و مباد که در هاضمه جامعه جهانی هضم شویم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حساسیت در برابر دشمن و نقشه های او که همان عدم تبعیت از آن و جهاد کبیر قرآن است و همچنین  رعایت تقوای دینی، یعنی پایبندی به آرمان ها و تقوی سیاسی، یعنی پرهیز از لغزشگاه هایی است که دشمن را شاد می کند، می تواند انقلاب ما را مصون کند.

انجمنی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در انتقال مفاهیم ۹دی اظهار داشت:  به تحقیق جایگاه حوزه های علمیه و روحانیت با بصیرت در حفظ هوشیاری مردم وشناساندن شاخصه های انقلابی گری به ایشان را هرگز نمی توان نادیده گرفت، این روحانیون دانا، عالم و با بصیرت هستند که می توانند با استفاده از رسانه منبر و آموزه های مکتب اهل بیت به خصوص امام حسین ( ع ) مردم را از فهم درست اندازه دشمن و ضدیت آن با عناصر قدرت جامعه اسلامی ایران بهره مند کنند.

وی تاکید کرد:  ضدیت دشمن با وحدت ملی، توسعه علمی و نظامی وفرهنگ و اصول انقلابی و اسلامی که ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی ثمره آنهاست ودشمن با عصبانیت می خواهد با تصویر سازی غلط همه آنها را از ملت ایران بگیرد.

انجمنی در پایان خاطرنشان کرد: نقش روحانیون در حفظ و انتقال این مفاهیم همان قدرمهم وکلیدی است که اثر منفی سؤء این بصیرت و دانایی ایشان، چه همین است که سرمایه گذاری دشمن برای نفوذ و از بین بردن روحیه انقلابی در حوزه های علمیه و فاصله انداختن بین ایشان و آموزه های اخلاقی و قرآنی کرامت بخش وآزادی خواهانه آن بسیار زیادتر و پر رنگتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha