جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در نشست مدیران و رابطین مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ریشه اقتدار و تاثیر گذاری امروز ایران در منطقه و جهان در مبانی اسلامی و قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله علما در نشست مدیران و رابطین مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه، بیان داشت: توانمندی اسلام و قرآن بسیار بالاست و هر فرد یا جریانی خود را وابسته و متکی به اسلام و قرآن کند پیروز و سرافراز خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به کلام گهربار پیامبر اسلام(ص) به معاذ بن جبل که اول به گسترش قرآن و فقه در قرآن بین مردم بپرداز و سپس اخلاق و ادب نیکو را گسترش بده.،گفت: اگر مسلمین به دستورات آسمانی قرآن برگردند،هیچ قدرتی توان ظلم و جور را در دنیا نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز نیز وظیفه ماست که جدا از شیعه و سنی بودن به فرمایش پیامبر(ص) گوش فرا دهیم، گفت: به گسترش قرآن و تحقیق در مطالب آن بپردازیم که هر چه بخواهیم در این کتاب آسمانی برای پیشرفت و سعادت ما وجود دارد.

آیت الله علما با بیان اینکه شیعیان و اهل سنت در 95 درصد از مبانی مشترکات دارند و دشمنان نیز بر اختلافات ناچیز ما انگشت می گذارند، گفت: در عین حالیکه دشمن برای بهره برداری،  اختلافات جزئی را بزرگ جلوه داده وظیفه روحانیت عمل به اساس و اصول دین است که مشترک همه مسلمانان می باشد.

روحانیت مشعل دار ایمان و عقل در جامعه است در این دیدار دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، اظهار داشت: وظیفه روحانیون روشن نگاه داشتن چراغ ایمان و عقل با هم در جامعه می باشد.

حجت الاسلام کاظم لطیفیان با اشاره به سیره امیرالمومنین(ع) در خصوص جذب افراد به  دین اسلام، گفت: امام علی(ع) هر شخصی را که حتی یک خوبی  را در او می دید در حلقه یاران  نزدیک خود قرار می داد و آنها را مورد رحمت خود قرار می داد .

وی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) در افراد دو کمبود و نقیصه یکی  نبود ایمان و دیگری عقل و خرد را تحمل نمی کرد، گفت: چرا که فرد بی ایمان وفاقد عقل و خرد انسانی غیر قابل اعتماد و خطرناک است.  

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به دو نعمت ایمان و عقل که از عنایات خداوند هستند، گفت: افرادی که به دلیل نداشتن ایمان و خرد هر عملی را ممکن است انجام دهند و این دو دسته نیز از نظر قرآن افرادی پلید محسوب می شوند.

وی یکی از مهمترین وظایف روحانیت را وشن نگه داشتن چراغ عقل و ایمان را در جامعه دانست و گفت: شایسته است که روحانیت هر موضوعی که با ایمان و عقل در تضاد باشد  مخالفت ورزند و در بین مردم روشنگری کنند.

حجت الاسلام کاظم لطیفیان با بیان اینکه تبیین مبدأ و معاد شناسی برای انسان بر عهده روحانیت است، گفت: در مکاتب غربی انسان نمی داند متعلق به کجاست و باید چه رفتاری در زندگی داشته باشد که به سعادت واقعی و ابدی برسد.   

وی خاطر نشان کرد: اسلام و قرآن مبدأ و معاد را برای بشر روشن نموده و روحانیت نیز مسئول تقویت و حفظ آموزه های بزرگ و واقعی هستند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه  ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: بحمدالله با مدیریت هوشمندانه و عالمانه حضرت آیت الله علما،استان به اردوگاهی امن برای دوستان انقلاب و اسلام و البته نا امن برای دشمنان مبدل شده است.

وی با بیان اینکه همه ما باید طوری رفتارکنیم که دوستدران اسلام و قرآن در کنار یکدیگر در امنیت کامل قرار بگیرند، گفت: امروز دشمنان اسلام از هر حربه ای برای تفرقه  بین مسلمین بهره برده و در صدد نفوذ در صفوف به هم پیوسته امت اسلامی هستند.

حجت الاسلام کاظم لطیفیان در پایان با اشاره به خباثت امپراتور رسانه ای دشمنان اسلام و عدم انعکاس وحدت دنیای اسلام، گفت: وقتی آیت الله العظمی سیستانی فرمودند که اهل سنت برادر ما نسیتند بلکه نفس ما هستند، جلوه خبری پیدا نکرده، اما  شعر یا حرفی از یک مداح در گوشه ای را بسیار بزرگ نمایی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha