جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس کنگره هند، جلسه ای با حضور رهبران مسلمان تشکیل می دهد

حوزه/ با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۱۹ کنگره هندوستان بار دیگر جلسه ای با جمعی از دانشگاهیان و شخصیت های برجسته اسلامی تشکیل می دهد تا به مشکلات مسلمانان رسیدگی شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از سیاست دیلی، کنگره هندوستان در نیودهلی نشستی با رهبران مسلمان تشکیل می دهد.

براساس گزارش منتشر شده در یک روزنامه اردو، کنگره با جمعی از دانشگاهیان و شخصیت های برجسته مسلمان نشستی برگزار کرده و به نقطه نظرات آنان در خصوص جامعه اسلامی گوش خواهند داد.

دعوت نامه‌ها توسط افضل ایوبی، یکی از وکلای مدافع دیوان عالی کشوری هند به 60-70 شخصیت مسلمان ارسال شده، مدعوین این جلسه را شخصیت‌هایی چون سهیل اعجاز صدیق، رئیس سابق موسسات آموزشی اقلیت‌ها، کمال فاروغی، رئیس سابق کمیسیون اقلیت‌ها در دهلی نو، محمد ادیب، نماینده پیشین مجلس، دکتر ظفر محمد، الیاس مالک، رضوان قصیر، عارفه خانم و دیگر شخصیت های برجسته اسلامی تشکیل می‌دهند.

ایوبی در دعوت نامه اش نوشته که پیشنهادهای شخصیت‌های  برجسته از متن جامعه اسلامی در بوجود آوردن فضای مناسبی برای انتخابات سال 2019 کنگره تاثیر گذار خواهند بود.

لازم به ذکر است پیش از این نیز مجلس کنگره هندوستان در اوتارپرادش کمیته‌ای با نام کمیته سحر به منظور توجه به نظرات مسلمانان و دادن کرسی‌های بیشتر به جامعه اسلامی ترتیب داده شده بود. با این حال بسیاری از توصیه‌های این کمیته در پی مخالفت‌ها و سنگ اندازی های دولت افراطی متعلق به حزب بهاراتیا جانتا که مدعی مماشات کنگره با مسلمانان شده بودند، تا سال 2014 اجرایی نشدند. و اکنون بار دیگر کنگره قصد دارد به مشکلات جامعه اسلامی رسیدگی کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha