جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس مجلس اتحاد المسلمین هند

حوزه/ اسدالدین اویسی نماینده پارلمان هند و رئیس مجلس اتحاد المسلمین در سخنان خود در جلسه پارلمان این کشور در اعتراض به لایحه ممنوعیت طلاق سه گانه آن را منافی آزادی مذهبی مسلمانان هند دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسدالدین اویسی نماینده پارلمان هند و رئیس مجلس اتحاد المسلمین در سخنان خود در جلسه پارلمان این کشور در اعتراض به لایحه ممنوعیت طلاق سه گانه آن را منافی آزادی مذهبی مسلمانان هند دانست.

وی گفت چگونه ممکن است که در کشور روابط نامشروع و همجنس گرائی جرم نباشد اما فقط سه طلاق جرم قلمداد شود.

اسد الدسن اویسی در جلسه پارلمان ملی هند در اعتراض به این لایحه که به عنوان دفاع از حقوق زنان مسلمان مطرح شده گفت: من به عنوان برادر و فرزند زنان مسلمان هند می گویم که تمام زنان مسلمان مخالف این لایحه هستند.

وی افزود: متاسفنه با حکم دیوان عالی هند همجنس گرائی جرم نیست، روابط نامشروع به هر میزان جرم نیست ولی طلاق را تحت قوانین مجرمانه قرار داده اند.

لازم به ذکر است که سال گذشته لایحه ای از سوی دولت هند با عنوان دفاع از حقوق زنان مسلمان به پارلمان این کشور ارائه شد که طلاق سه گانه را عملی مجرمانه و دارای مجازات اعلام کرد، این لایحه واکنش مسلمانان و گروههای سیاسی و مذهبی مسلمانان را در پی داشت و مسلمانان هند آن ره به نوعی مداخلت در امور مذهبی خود دانسته و به آن اعتراض کردند.

خاطر نشان می شود : طلاق سه گانه یا سه طلاقه کردن زن در یک مجلس و به هر نحو در فقه اهل سنت جاری می شود و صحیح می باشد، اما در فقه امامیه سه طلاقه در یک زمان صحیح نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha