جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر تقویت روحیه پاسخگویی مسئولان گفت: رفع نیازهای مردم از نعمت‌های الهی بوده که خداوند متعال نصیب مسئولان کرده است، مسئولان در پاسخگویی به مطالبه‌های مردمی نباید احساس خستگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در آئین تودیع و معارفه استاندار جدید قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، عنوان کرد: مسئولان نظام اسلامی در درجه نخست در برابر خداوند متعال مسئول هستند.

وی تأکید کرد: مسئولان باید به نحوی در دوران مسئولیت و مدیریت خود عمل کنند که در پایان دوره مسئولیت احساس رضایت و آرامش درونی نسبت به انجام امور محوله را در خود احساس کنند.

امام‌جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: به فرموده این امام همام بهترین میراث و ارثی که یک مسئول از خود به‌جا می‌گذارد نام نیک و ذکر خیری است که مردم نسبت به وی تفضل می‌کنند، مسئولان نظام اسلامی باید باخدای خود عهد ببندند که عملی جز برای رضای الهی انجام ندهند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: نظارت بر فعالیت زیردستان و مقابله با قانون‌گریزی به رویه ثابت مسئولان نظام اسلامی تبدیل شود، استان قم دارای ظرفیت‌های بزرگی بوده که باید از آن‌ها به‌درستی استفاده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حقیقت این بوده که وجود مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و مراکز دینی و معنوی از ظرفیت‌های قم است و باید از آن‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شود، حوادث و اتفاقات شهر مقدس قم به دلیل اهمیت این شهر مقدس در ابعاد بین‌المللی موردتوجه و تحلیل سیاستمداران است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان برخی از مشکلات استان قم عنوان کرد: ازنظر زیرساختی قم با مشکلاتی جدی روبه‌رو بوده که لازم تا بودجه‌های لازم برای آن اختصاص پیدا کند، طبق گفته بسیاری از بزرگان دینی خدمت به قم خدمت به اهل‌بیت(ع)، خدمت به ارزش‌های اسلامی و انقلاب بوده و موجبات رضایت الهی را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر تقویت روحیه پاسخگویی مسئولان ادامه داد: رفع نیازهای مردم از نعمت‌های الهی بوده که خداوند متعال نصیب مسئولان کرده است، مسئولان در پاسخگویی به مطالبه‌های مردمی نباید احساس خستگی کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: شکل و نحوه پاسخگویی به نیازهای مردم باید به نحوی باشد که ضعیف‌ترین اقشار جامعه نیز نسبت به استحقاق حقوق طبیعی خود احساس آرامش روانی و اطمینان داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha