جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید محمد حسینی

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور، در مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد یکی از وظایف طلاب را اختصاص زمان مطالعه برای مباحث امامت شناسی و تسلط پاسخگویی به شبهات دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید محمد حسینی در نشست اخلاقی و بصیرتی طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س)یزد، اظهار کرد: برای درک بیشتر حوزه امامت شناسی می بایست سطح مطالعات خود را گسترش دهیم و راه های ایجاد و تقویت انگیزه در خود را برای مطالعه بیشتر بیابیم.

وی افزود: وقتی بحث از امامت می شود تنها به ذکر مصیبت نپردازیم بلکه به دنبال فهم این موضوع باشیم که ائمه اطهار(ع) ما برای اسلام چه کردند و اکنون ما در چه جایگاهی برای ترویج اسلام ناب محمدی قرار داریم؟

این استاد حوزه توصیه کرد: با خود عهد ببندیم که در مدت 24 ساعت زمانی را هم به مطالعه درباره موضوع امامت و شناخت بیشتر ائمه اطهار علیهم السلام اختصاص دهیم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: صرف تصمیم ادامه تحصیل در حوزه برای نشان دادن علاقه و انگیزه ما نسبت به مباحث امامت شناسی و شیعه بودن کفایت نمی کند، بلکه باید برای این موضوع وقت بگذاریم و دلایل شیعه شدن خودمان را بشناسیم.

وی، برخی از مباحث امامت شناسی را شامل «تطبیقی»، «تبیینی»، «تاریخی» و «کاربردی» برشمرد و گفت: در باره بحث تطبیقی در امامت شناسی باید اول شیعه شدن خودمان را ثابت کنیم و اختصاص به طلبه و غیر طلبه ندارد که مواردی همچون مناظرات، مجادله و شبهات را شامل می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور ادامه داد: در مورد تبیینی هم برنامه ریزی و روشن کردن مطلب و اینکه اهل بیت علیهم السلام چه نقشی در توحید و معارف فرد دارند، مطرح است و طلاب باید در این مورد با تسلط کامل نسبت به موضوع توأم با مطالعه کتب مرجع شیعه باشند.

حجت الاسلام حسینی، مهمترین بخش امامت شناسی را مطالعه مباحث تاریخی عنوان کرد و افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب برای این مباحث امامت شناسی مطالعه 100 سال اول تاریخ اسلام و صد سال اخیر معاصر است که به بصیرت یافتن در این مورد تأکید دارند.

وی، بزرگترین جهاد طلاب را تلاش برای یافتن پاسخ شبهات و مطالعه شبهات پاسخ داده شده دانست و گفت: آگاهی دادن دیگران و کسب آمادگی های لازم برای پاسخگویی به شبهات از دیگر وظایف طلاب به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha