جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لنجان

حوزه/ حجت الاسلام اسدی، بصیرت سیاسی را شرط نجات از فتنه ها دانست، گفت: اگر تقوا نباشد در فضای غبارآلود، انسان حق را نمی بیند و به منافع خود توجه می کند و از روی هوی و هوس و علائق و وابستگی ها حکم می کند پس در همه بصیرت ها تقوای الهی لازمه کار است اگر تقوا باشد فضیلت ها و پایبندی به ارزش ها تحقق پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام اسدی، در نشست بصیرتی در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحات فولادشهر با بیان معنای بصیرت، اظهار داشت: بصیرت، ادراک باطنی است که شامل بصیرت اخلاقی، بصیرت اعتقادی یا دینی و بصیرت سیاسی که در همه آنها باید تقوای الهی را مبنا قرار داد.

وی، بصیرت سیاسی را شرط نجات از فتنه ها دانست، افزود: اگر تقوا نباشد در فضای غبارآلود، انسان حق را نمی بیند و به منافع خود توجه می کند و از روی هوی و هوس و علائق و وابستگی ها حکم می کند پس در همه بصیرت ها تقوای الهی لازمه کار است اگر تقوا باشد فضیلت ها و پایبندی به ارزش ها تحقق پیدا می کند.

این کارشناس حوزوی گفت: در مباحث سیاسی نیز بصیرت ناشی از تقوا باعث می شود که امام حق را ببینی و از او پیروی کنی، اگر تقوا نباشد افراد دچار مشکل شده و می لغزند و در جبهه دشمن بازی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از خدا بخواهیم که بصیرت عمیق و کافی به ما عنایت بفرماید تا در آخر الزمان که زمان فتنه هاست دچار لغزش و انحراف نشویم زیرا راه بسیار حساس و باریک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha