جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 سومین همایش نمایندگان استانی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار

حوزه/ سومین همایش نمایندگان استانی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در محل سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سومین همایش نمایندگان استانی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار با موضوع گزارش عملکرد نمایندگان استانی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در زمینه احیاء و ایجاد وقف های جدید، منابع پایدار، عملکرد خیرین و هیئت امنای مدارس علمیه و موانع موجود در راستای تحقق اهداف این دفتر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد آبادی پیشه در این همایش، ضمن خوش آمدگویی و تقدیر بابت حضور نمایندگان استانی، از اقدامات انجام گرفته در خصوص موقوفات حوزوی و ایجاد منابع پایدار تشکر و قدردانی کرد.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دفتر امور موقوفات و منابع پایدار سال 97 فعالیت های بخش‌های دفتر را مورد بررسی قرار داد و افزود: آنچه که در سال جاری در زمینه موقوفات و منابع پایدار اتفاق افتاده است قابل دفاع می‌باشد که البته نقاط ضعفی هم دیده می‌شود که می‌بایست با تلاش بیشتر و کار جهادی آن را جبران کرد. 

وی همچنین با بیان اینکه در زمینه ی ایجاد منابع پایدار در سال 97 پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم، گفت: بیش از 40 طرح اقتصادی در سال جاری از استان ها و مدارس علمیه ارسال شده است که تا کنون به 17 طرح توسط هیئت مدیره صندوق تسهیلات تخصیص داده شده است که در مرحله دریافت آن می‌باشد.

از برنامه های دیگر این همایش سخنرانی حجت اسلام و المسلمین رجایی‌نیا مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه بود.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار با توجه به نظر مراجع عظام تقلید و شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید به تلاش جهت خودکفایی در راستای استقلال مالی حوزه های علمیه داشت.

در ادامه همایش مصطفی حسینی نژاد معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه به تعدادی از سوالات نمایندگان پاسخ داد. در پایان همایش نیز مسئول و مدیران دفتر به سوالات نمایندگان استانی پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha