جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله نوری مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی

حوزه/ دبیرکل همایش ۴۰ سال مبارزه با اسلام آمریکایی با بیان اینکه این یک همایش صرف نیست، اعلام کرد: یک کاروان و کمپینی است که حرکت خودش را از کنار قبر شهید ذبیح فاطمیون شهید «اسماعیلی» در مشهد شروع می کند و به شهرهای استان وارد می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام روح الله نوری، مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی و دبیرکل همایش «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی در راستای تبیین گفتمان امام و تبیین یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب دستاوردهای کمی و عینی زیاد داشته است، عنوان کرد: اما برخی دستاوردها جزو دستاوردهای نظری و معنایی انقلاب است؛ زیرا یک تکامل و جهش فکری در انقلاب مشاهده می شود.

دبیرکل همایش 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی اضافه کرد: آن تفکر امروز باعث شده که اگرچه زمانی در ایران تصمیمی بدون نظر قدرت ها نمی توانستیم بگیریم؛ اما امروز قدرت های دنیا تصمیماتی می گیرند که نمی توانند آنها را اجرایی کنند.

نوری تصریح کرد: تمام قدرت های استکباری در منطقه، برای سوریه تصمیم گرفتند و نمی توانند اجرا کنند در یمن و حتی عربستان هم همین گونه است و آنها نمی توانند تصمیماتی که گرفته اند را اجرایی کنند چراکه بیداری اسلامی مانع آنها شده است.

وی با بیان اینکه اینها برگرفته از تفکر ناب امام(ره) است، گفت: رهبر انقلاب در این زمینه می فرماید «اولین و اصلی ترین نکته در مبانی امام و نظریه امام، مسئله اسلام ناب محمدی است، در مقابل این اسلام، امام واژه اسلام آمریکایی را به فرهنگ ما وارد کردند که مرادشان، اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوت در مقابل ظلم و زیاده خواهی، اسلام کمک به اقویا و اسلامی که با همه اینها سازگار می باشد».

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه این دستاوردهای انقلاب که هم داخلی و هم خارجی است، باید تبیین شود، بیان داشت: در انقلاب باید به این مفهوم برسیم و تبیین این موضوع مهم است.

وی اضافه کرد: این تبیین گاهی از زبان ماست و گاهی از زبان کسانی است که در خط مقدم آن مبارزه هستند و نکته دیگر این است که گاهی مبارزه را باید در مرزهای خاصی تعیین کنیم اما این مبارزه مرز ندارد یعنی امروز در بیرجند هرکسی می تواند به جبهه یمن کمک کند.

دبیرکل همایش 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی تاکید کرد: اگر ما اینجا به اسلام بی تفاوت کمک کردیم در واقع جبهه یمن را تضعیف کرده ایم و اگر اسلامی داریم که ظلم ستیز بود، به جریان ضد ظلم یمن کمک می کنیم .

نوری مبارزه در یمن را مبارزه در خط مقدم و مسلحانه دانست و متذکر شد: اما نوع مبارزه در اینجا کمک به مباحث اقتصادی است و انسان وقتی خودش را در میدان مبارزه می بیند کاملا سبک و سیاق و شیوه هایش متفاوت خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری همایش 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی مطرح کرد: یکی از اهداف این همایش این است که فرهنگ اربعینی را به نحوی وارد گفتمان شهر و زندگی خود کنیم.

دبیرکل همایش 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی با بیان اینکه این یک همایش صرف نیست، اعلام کرد: یک کاروان و کمپینی است که حرکت خودش را از کنار قبر شهید ذبیح فاطمیون شهید «اسماعیلی» در مشهد شروع می کند و به شهرهای استان وارد می شود.

نوری اظهار داشت: با این حرکت می خواهیم به نمادهایی از اسلام آمریکایی مردم را متوجه کنیم که هیچ رحمی و هیچ اصولی ندارد و در آن تفاوتی بین کودک، زن و مبارز نیست.

وی با اشاره به اینکه در این مدت میزبان میهمانانی از سه کشور سوریه، یمن و بحرین هستیم، گفت: از یمن آقای سید حسن العماد دبیرکل حزب مستقبل العداله یمن، از بحرین شیخ عبدالله صالح نایب رئیس جمعیت امل اسلامی بحرین و از سوریه آقای سید حسن حاج یحیا از شیعیان و فعالان فرهنگی فوعه کفریا حضور خواهند داشت.

دبیرکل همایش چهل سال مبارزه با اسلام آمریکایی اعلام کرد: این افراد روز چهارشنبه در همایش نهایی در حسینیه جماران بیرجند حضور می یابند و این حرکت به سمت شهرستان های فردوس، بشرویه، سرایان و محل شکست آمریکا در صحرای طبس ادامه می یابد و در نهایت بر سر مزار شهید مدافع حرم «محسن حججی» حضور خواهیم یافت.

نوری با بیان اینکه ما امروز چند مساله مهم در جهان اسلام اعم از فلسطین، یمن و جبهه مقاومت داریم که در این زمینه جوانه هایی درحال شکل گیری است، خاطرنشان کرد: امروز دوران بلوغ و صدور جریان های انقلابی و جریان مقاومت در جهان اسلام است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha