جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بی نیاز

حوزه/ براساس رتبه‌بندی ارزیابان دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعه المصطفی، مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) رتبه نخست و انتشارات جامعه‌المصطفی و پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی نیز به ترتیب رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بی‌نیاز معاون پژوهش جامعةالمصطفی، ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالان نمایشگاه دست‌اوردهای پژوهشی جامعه‌المصطفی، با تأکید بر این که باید از ظرفیت‌های موجود به منظور کاهش تأثیرات بودجه‌ای استفاده حداکثری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری راه‌های بدیل و برنامه‌ریزی‌های هدفمند، از مؤثرترین مؤلفه‌ها برای جبران کاستی‌های مالی است که باید مورد توجه مراکز و مؤسسات پژوهشی جامعةالمصطفی قرار گیرد.

وی بر استفاده از ظرفیت گروه‌ها و انجمن‌های علمی تأکید و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در امر تولیدات و فعالیت‌های پژوهشی و جهت‌دهی به آن و نیز تلاش برای خودکفایی در برگزاری همایش‌ها از راهکارهای مقابله با کاستی‌های مالی است.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی ضمن تأکید بر اهتمام روزافزون بر کیفیت‌سازی فعالیت‌ها و پرهیز از الزام به کمیت خاص، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی بخش‌های مختلف داخل و خارج جامعة‌المصطفی و اهتمام به تولیدات الکترونیکی و دیجیتالی و نیز توجه روزافزون به شبکه نشر بین‌المللی و به نتیجه رساندن کارهای نیمه‌کاره پیشین، از مهم‌ترین نکات صرفه‌جویی و هدفمندسازی فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بی‌نیاز بر ارائه مباحث نشست‌های علمی در قالب مقالات پژوهشی تأکید و خاطرنشان کرد: توانمندی پژوهشی جامعةالمصطفی بسیار بیشتر از چیزی بود که در دومین نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی المصطفی ارائه شد.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی با بیان این که جامعةالمصطفی از بدنه پژوهشی فعال و موفقی برخوردار است، ابراز داشت: فعالیت‌های پژوهشی در سال جای از نظر حجم، کیفیت و از نظر همکاری و همدلی جمعی، بی‌سابقه بود؛ جامعة‌المصطفی حدود پنجاه مجله علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی مجوزدار منتشر و توزیع می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ بی‌نیاز با اشاره به این که با وجود محدودیت بودجه‌های پژوهشی، همه المصطفائیان دست در دست هم و با تلاشی روزافزون به دست‌آوردهای ارزشمندی پژوهشی دست یافته‌اند، تصریح کرد: من به نوبه خودم از حضور فعال و موفق بزرگواران و نیز همدلی همکاران ارجمند در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش، به ویژه نمایشگاه جامع دست‌آوردهای پژوهشی المصطفی، تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است «دکتر مقدم»، در ادامه این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از فرایند برپایی دومین نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی جامعة‌المصطفی، گفت: پس از تصویب برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی در یازدهمین جلسه شورای معاونان پژوهش، مجموعه‌ای از دوستان ستادی و صفی در فرایند نمایشگاه با هم همکاری گسترده‌ای پی‌گیری نمودند.

مدیرکل سامان‌دهی و پشتیبانی پژوهشی المصطفی راه‌اندازی چهار کمیته تخصصی در دومین نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی را از اقدامات عنوان کرد و ابراز داشت: کمیته برنامه‌ریزی، کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، کمیته پشتیبانی و تدارکات و نیز کمیته ارزیابی مانند کمیته‌های چهارگانه دومین نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی المصطفی بود که به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر این نمایشگاه فعال شد.

«حجت‌الاسلام کائیدیان»، مدیرکل برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی نیز در ادامه این جلسه، با بیان این که همه ادارات کل معاونت پژوهش به منظور پویایی هر چه بیشتر مراسم هفته پژوهش، با یکدیگر هماهنگ و هم‌نظر شدند، خاطرنشان کرد: در سال جاری، مباحث ارزیابی با دقت بیشتری پی‌گیری و معیارهای مهمی مانند بومی‌سازی چینش غرفه مورد توجه ارزیابان قرار گرفت.

وی به شاخص‌ها و معیارهای اصلی ارزیابی اشاره نمود و یادآور شد: پانزده شاخص فرعی به عنوان زیرمجموعه شاخص‌های سه‌گانه اصلی تعریف و مورد توجه ارزیابان محترم قرار گرفت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی با بیان این که برای نوزده غرفه نمایشگاه، 120 فرم ارزیابی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: براساس رتبه‌بندی ارزیابان، مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) رتبه نخست را بین مجموعه‌های فعال در نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی کسب نمود.

حجت‌الاسلام کائیدیان با اشاره به این که واحد انتشارات جامعه‌المصطفی و پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی نیز به ترتیب رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند، یادآور شد: از مراکز خارج کشور، نمایندگی ترکیه موفق شد رتبه نخست را به دست آورد.

وی به فرم‌های ارزیابی ارائه‌شده به بازدیدکنندگان اشاره نمود و اذعان داشت: از نقدها و نظرات همکاران و بازدیدکنندگان نمایشگاه دست‌آوردهای پژوهشی استفاده نموده، این موارد مورد توجه مدیران و دست‌اندرکاران فعالیت‌های پژوهشی المصطفی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است: در بخش پایانی این مراسم، مدیران و کارشناسان پژوهشی مراکز و مؤسسه‌های جامعة‌المصطفی نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره نوع جهت‌گیری فعالیت‌های پژوهشی ارائه نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha