جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قاسم احمدی لاشکی

حوزه/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقابل هجمه ها و فرافکنی درباره بودجه حوزه علمیه باید حساس شویم، تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه علمیه نقش بی بدیلی در حفظ انقلاب و دیانت مردم دارد و این امر برای ما بسیار مهم است، لذا باید در دولت و مجلس بودجه به این نهاد مهم اختصاص یابد.

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، با اشاره به هجمه‌هایی که به بودجه حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی می‌شود و اینکه متأسفانه مشکل امروز ما افراط‌ وتفریط در ارائه ایده پردازی‌ها و نظراتمان است، گفت: گاهی به خاطر مسائل سیاسی اظهارنظر درستی در بودجه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مقابل هجمه ها و فرافکنی درباره بودجه حوزه علمیه باید حساس شویم، تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه علمیه نقش بی بدیلی در حفظ  انقلاب و دیانت مردم دارد و این امر برای ما بسیار مهم است، لذا باید در دولت و مجلس بودجه به این نهاد مهم اختصاص یابد.

 

انتقاد از افراط‌ وتفریط در بستن بودجه در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه به حوزه‌های علمیه، افراط‌ و تفریط در بستن بودجه در مجلس را موردانتقاد قرارداد و افزود: معتقدم وقتی‌ در مجلس شورای اسلامی برای زنان بی‌سرپرست، مشکل‌دار و زندانیانی که به دلیل جرائم مختلف حبس شده‌اند، بودجه‌هایی تصویب می شود و مخالفتی هم به خرج نمی‌دهیم، چرا نباید برای حوزه‌های علمیه و صداوسیما بودجه در نظر بگیریم؟.

وی، با بیان اینکه اگر استقلال و اعتدال در تخصیص بودجه را لحاظ کنیم قطعاً به نیت خیرخواهانه و خوبی که داریم خواهیم رسید، افزود: بله نباید در جاهایی برای صداوسیما بودجه بگذاریم و ممکن است در برنامه‌هایش دقت نکند در حالی که که قراراست شبکه‌های مختلف را در حوزه رسانه تقویت کنیم، نباید به خاطر مسائل سیاسی، بودجه صدا و سیما و نهادهای فرهنگی  و دینی در نظر نگیریم.

 

باید بودجه‌های لازم برای نهادهای فرهنگی ازجمله حوزه علمیه در نظر گرفته شود

احمدی لاشکی، با بیان اینکه بعضی از نهادهای فرهنگی از جمله حوزه علمیه که نیاز به مساعدت دارند باید بودجه لازم برایشان در نظر گرفته شود، گفت: باید بررسی کنیم نهادهایی هم که خیلی قابلیت ندارند، بدون تعارف بودجه‌های آن‌ها را حذف کنیم .

وی، با بیان اینکه امسال در سقف اول 407 هزار میلیارد تومان و در سقف دوم 447 هزار میلیارد تومان بودجه را دیده‌ایم، گفت: معتقدم که بایستی حتماً بودجه حوزه‌های علمیه، صداوسیما و نهادهای فرهنگی و دینی دیده شود و جاهایی هم که احساس می‌شود، سوءاستفاده در کار است، حذف کنیم.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بنابراین نمی‌توانیم صفر یا صد باشیم، بلکه باید بین این فضا را در نظر بگیریم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha