جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عباس سلیمی

حوزه/ معاون تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ، تمرکز تمام فعالیت های قرآنی کشور تحت عنوان یک نهاد خاص را یکی از مهمترین کارهایی دانست که باید در عرصه قرآنی کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،عباس سلیمی امروز در همایش ملی فعالان قرآنی مردمی که  در قم برگزار شد، گفت: آرزوی بزرگ قرآنی من این است که نظام جمهوری اسلامی کل فعالیت های قرآنی خود را در یک نهاد مشخص سامان دهی کند که در بحث بودجه، برنامه، هدف و... به یک ساختار مشخص برسد و از این گرفتاری نیز رهایی یابیم.

وی افزود: جامعه قرآنی هنوز نتوانسته است به همدلی کامل در اجرا و شکل برنامه ها و نهادهای قرآنی برسد؛ این همایش نیز به دنبال افزایش همدلی گروه های مختلف فعالان قرآنی بود که امیدواریم به این هدف رسیده باشد.

خادم القرآن با اشاره به ویژگی های این همایش گفت: تجلی روح همدلی و محبت و حرمت گذاری به میهمانان، پرهیز از هرگونه اسراف و بریز به پاش های خلاف موازین قرآنی، رعایت همه موازین شرعی در امورات برگزاری، حضور در جوار بانوی کرامت و ملاقات چهره به چهره فعالان قرآنی و افزایش همدلی میان این گروه ها از جمله مباحث مهمی بود که در این همایش به چشم می خورد.

معاون تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: یکی از کارگروه های فعال در این همایش، کارگروه تخصصی خیرین بود؛ این کارگروه با حضور فعالان خیرخواه و تلاشگر و متعهد و با انگیزه شکل گرفت و مباحث بسیار جالب و کاربردی نیز در این کارگروه مورد بحث قرار گرد.

وی گفت: در این کارگروه تصمیم به تشکیل انجمن خیرین مورد موافقت قطعی قرار گرفت و دبیر این انجمن نیز انتخاب شد؛ تاکید بر قبول همکاری خیرین واجد شرایط، تاکید بر جذب نذورات و کمک های پاک و حلال، استافده از ظرفیت های استانی، ایجاد منابع پایدار و تاکید بر افزایش موقوفات قرآنی، استفاده از ظرفیت بسیج، صداوسیما،خیریان بومی و استفاده از تجربیات نهادهای موفق در این عرصه، ظرفیت شناسی و...از جمله مباحث مورد بحث در این کارگروه بود.

سلیمی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: در میانه این فعالیت های موازی و.... ممکن است یک سری مسایل رخ دهد ولی باید این نکته را به خود همیشه تکرار کنیم که کار قرآنی کار برای خدا است و کار برای خدا نیز در هر پست و موقعیتی باشد از سوی خداوند پذیرفته می شود.

وی گفت: قطعا هیچ دعوایی با کسی نداریم و خادم همه فعالیت ها و فعالان قرآنی هم هستیم؛ باید به شکلی در میدان حضور یابیم که اگر کسی مسئولیتی به دست آورد با اوهمکاری کنیم و از فرصت او برای خدمت به قرآن حتی در حد چیدن و جمع کردن رحل های قرآن استفاده کنیم زیرا آن کسی که قاضی نهایی است خدا است و عزت انسان نیز باید از سوی خداوند تامین شود و خدا هم هیچ کار خیلی را نادیده نمی گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha