جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/مدیر سابق حوزه علمیه خواهران گلستان اذعان کرد: حوزه علمیه کانونی برای کارهای اقتصادی نیست و با این تفکر نباید طلبه به دنبال ورود به حوزه‌های علمیه باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، حجت الاسلام وردانی، در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، بیان کرد: رسالت ما رسالت انبیاء الهی بوده و فلسفه وجودی حوزه های علمیه در همین راستا پایه گذاری شده است.

وی افزود: فعالیت ما در راستای مأموریتی است که انبیاء الهی برای جامعه بشریت داشتند و به طور خاص وظیفه سنگین و خطیر روحانیت است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: انبیا آمدند که آیات را برای مردم بخوانند تا حصول بیداری و ایمان محقق شود، مردم تزکیه یافته و با اصول اسلام آشنا شوند و فعالیت حوزه های علمیه هم باید در همین راستا باشد.

حجت الاسلام وردانی با بیان این که حوزه های علمیه میراث انبیاء الهی است و باید در همه امور اهتمام داشته باشند، افزود: تزکیه یکی دیگر از رسالت های حوزه های علمیه است که این مهم با اصلاح اندیشه خود فرد و مردم در جامعه اسلامی محقق می شود.

وی، تشکیل حکومت اسلامی و سپردن تصدی امور مردم به صالحان را جزء تزکیه جامعه برشمرد و آن را ماموریت های الهی دانست و اضافه کرد: تعلیم کتاب و تفسیر آن از دیگر علل وجودی حوزه های علمیه است تا به تولید اندیشه در جامعه بدل شود؛ بر این اساس، مسئله تعلیم بعد از تزکیه امری ضروری و اساسی است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گلستان اضافه کرد: مسئله بعدی در حوزه های علمیه، تعلیم حکمت با بصیرت و آگاهی در دین و تولید اندیشه در جامعه اسلامی است که باید به همه این امورات اهتمام ویژه داشت.

حجت الاسلام وردانی ادامه داد: هنوز در حوزه های علمیه  پیرامون مباحث تبلیغی و علمی و پژوهشی، تدریس و فعالیت علمی در مراکز علمی، کاستی هایی وجود دارد که باید با روحیه جهادی تلاش بیشتری شود؛ دشمن با تمام توان در حال پیشروی است و ما با حرکت کند نمی توانیم به آن برسیم.

وی با اشاره به آمار چهار هزار نفری طلاب دانش آموخته و در حال تحصیل خواهر در گلستان گفت: حوزه علمیه کانونی برای کارهای اقتصادی نیست و با این تفکر نباید طلبه به دنبال ورود به حوزه‌های علمیه باشند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گلستان معتقد است؛ حوزه علمیه نوعی سربازی است که اجر و پاداش آن با خداوند باری تعالی و عنایت امام زمان عجل الله است که حوزه های علمیه را سربلند و پاسخگو در مقابل مسائل مختلف قرار داده و توجه به این امر در زندگی یک امر ضروری است.

حجت الاسلام وردانی حوزه علمیه موفق را حوزه علمیه پاسخگو دانست و توضیح داد: تمام تلاش همگان بر این بوده و هست که حوزه علمیه خواهران همگام با حوزه علمیه برداران بتواند به همه نیازهای جامعه پاسخ گوید زیرا نیمی از جمعیت کشور ما بانوان است.

وی به نقش تاثیرگذار زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار همه مردان موفق، همسران خوب و مادران خوب برای تربیت فرزندان بوده است؛ بخش زیادی از مشکلات جامعه به جهت نقش کمرنگ بانوان در دفاع از ارزش های دینی است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران گلستان تاکید کرد: طلاب و مسئولین حوزه باید در عرصه های مختلف اجتماع حضور پیدا کنند؛ زیرا طلاب آمده اند که مردم را دعوت کنند، همانطور که پیامبر و انبیاء به دعوت مردم نیامدند بلکه آمدند تا مردم را دعوت نمایند.

حجت الاسلام وردانی اظهار کرد: در این چند سال تلاش کردیم که در تقویت این روحیه بکوشیم و در اتکا وخودباوری به داشته های خود در حوزه های علمیه تاکید کردیم که موفقیت های خوبی در عرصه های مختلف داشتیم.

وی، عزلت نشینی طلاب و روحانیون را خواسته دشمن دانست و تشریح کرد: ما باید به عنوان سربازان عرصه های مختلف در خط مقدم دفاع از دین و ارزش های الهی حضور فعال داشته باشیم و این فلسفه حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام وردانی در پایان از زحمات و حمایت های همکاران مدیریت استان و مدارس علمیه خواهران، علما و بزرگان و مسئولین حوزه علمیه خواهران و ... تقدیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha