جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ممدوحی دردیدار طلاب وفضلای ترکیه

حوزه/ انبیای الهی هم با رفتار و عمل مردم را به دین جذب می کردند، ولی الان در شرایطی قرار داریم که دشمنان به دنبال اسلام هراسی هستند و از این طریق می خواهند مردم را از دین دور کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله ممدوحی شب گذشته در دیدار جمعی از طلاب کشور ترکیه که در منزل این عضو جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با بیان اینکه عمر سرمایه جاودان است و لازم است از آن به درستی استفاده کرد، گفت: عمر تنها سرمایه ای است که قابل برگشت نیست و وقتی از دست رفت، دیگر آه و افسوس خوردن فایده ای نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: اگر عمری که گذشت، همه ذخایر را برای برگشتن آن هزینه کنیم، برنخواهد گشت و حتی قابل مقایسه با هیچ سرمایه ای نیست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هیچ حسرتی در قیامت بالاتر از دست دادن عمر نداریم،  حسرت دادن عمر، مثل این است که سرمایه بسیار بزرگ را مفت و مجانی از دست دادیم و این زمانی است که در زمان عمر،معصیت نکنیم و اگر معصیت کنیم این بخش از عمر را اصلا نمی توان جبران کرد.

وی با اشاره به موقعیت کشور ترکیه و جذب جوانان این کشور به دین عنوان کرد: موقعیت جوانان مذهبی و اسلامی در ترکیه بسیار مهم است و اگر شما طلبه های جوان بتوانید یک نفر را هدایت کنید، کار بسیار بزرگی انجام داده اید.

آیت الله ممدوحی بابیان اینکه تبلیغ تنها با گفتار نیست، بلکه با رفتار و اخلاق مناسب در ارتباط با مردم می توان مبلغ دین و شریعت بود، افزود: از طریق عمل و رفتار می توان باعث جذب مردم به شیعه و اسلام شد و اگر گفتند که این رفتار را از چه دینی آموخته اید، بگوید از رفتار و سیره اهل بیت(ع) آموخته ایم.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: اگر رفتار شما برخلاف گفتار و عمل به دین باشد، ضربه سنگینی به دین و اسلام خواهد زد. در بین فامیلان خود مواظب رفتار و اعمال باشد، با عدالت و رحمت رفتار کنید و طوری رفتار نکنید که عمل نامناسب شما را به پای اسلام بنویسند.

وی عنوان کرد: اهل بیت(ع) در برخورد با مردم بهترین رفتارها را داشتند و با  عدالت و مهربانی برخورد می کردند و از این طریق باعث جذب قلب ها می شدند.

آیت الله ممدوحی گفت:  داشتن رفتار مناسب و مهربان، بهترین روش تبلیغ است. اگر مردم و بستگان از شما طلاب جوان پاکدامنی، اخلاق و رفتار مناسب با دین را ببیند، جذب دین می شود به خصوص در زمانی قرار داریم که انواع راه های شیطانی برای گمراهی انسان باز و مهیا است.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: اگر با رفتار و عمل تان زمینه جذب دیگران را فراهم کنید مردم دراین شرایط حساس که همه شیاطین برای گمراه کردن انسان ها وارد میدان شدند، عاشق دین اسلام خواهند شد.

وی عنوان کرد: علمای شیعه هم از طریق رفتار و عمل مردم را جذب دین می کردند و می کنند و سعی می کردند طوری رفتار کنند که مردم عاشق دین و لباس روحانیت و حوزه شوند

آیت الله ممدوحی گفت: در زمان تبلیغ وارد منطقه ای از کشور شدم که با تبلیغات سوء علیه روحانیت و حوزه، مردم را به دین و حوزه بدبین کرده بودند، ولی با استفاده از مبانی اخلاقی و رفتاری اهل بیت(ع) و ارائه مفهوم درست و حقیقی از روحانیت، سعی کردم نوع رفتارشان را به حوزه و روحانیت عوض کنم و این کار هم انجام دادم.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: در آن موقع تلاش کردم با ارائه درست و صحیح از معنای روحانیت و اهداف آن  و این قشر، خیر خواه مردم است، سعی کردم نوع نگاه مردم به حوزه و روحانیت راعوض کنم.

وی عنوان کرد: با این نوع روش ها و ساختن مسجد و... جوانان را با دین آشنا کنید و عاشق اسلام کنید. این نوع حرف های که به شما طلاب زدم، تجربه کردم و پاسخ گرفتم و امیدوارم شما هم به این نوع رفتارهای انسان ساز، عمل کنید و اثرگذار باشید.

وی عنوان کرد: انبیاء الهی هم با رفتار و عمل مردم را به دین جذب می کردند، ولی الان در شرایطی قرار داریم که دشمنان به دنبال اسلام هراسی هستند و از این طریق می خواهند مردم را از دین دور کنند.

آیت الله ممدوحی گفت: اما اهداف پیامبران(ع) این بود که مردم را به دین جذب کنند، ولی شیاطین انس و جن نمی خواهند مردم عاشق دین شوند.

عضو  جامعه مدرسین اظهارداشت: شما طلاب می توانید، اسلام ناب را برای مردم ترکیه ترویج کنید و مانند مرحوم اوجی باشید که با سختی کوشی و تلاش و رفتار صحیح اسلام را تبلیغ می کرد.

وی عنوان کرد: امیدوارم در کشور ترکیه مانند عراق و سایر کشورها اسلامی برای عمل به دین و اسلام بیشتر شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha