جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
«فصلنامه اخلاق‌پژوهی»

حوزه/ «فصلنامه اخلاق‌پژوهی» به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه قرآن و حدیث موفق به کسب رتبه علمی ـ پژوهشی از شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق پژوهی به صاحب امتیازی پژوهشگاه قرآن و حدیث و به مدیر مسئولی و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، پس از انتشار دو شماره، موفق به کسب رتبه علمی پژوهشی از شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه شد.
فصلنامه علمی ـ پژوهشی اخلاق‌پژوهی با حمایت «پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث» منتشر شده و تلاش دارد تا بستری مناسب برای نظریه‌پردازی، ژرف‌کاوی و طرح و تبیین مباحث نوین و مسایل نوپدید عرصۀ اخلاق‌پژوهی فراهم آورد.

علاقه‌مندان صاحب‌نظر و اندیشمند می‌توانند با ارائه مطالب خود در مباحثی مانند تحلیل و نقد انگاره‌ها و نظریه‌های فرا اخلاقی؛ بررسی و نقد نظریه‌های اخلاق هنجاری؛ تبیین و بررسی مسایل نوپدید در حوزه اخلاق کاربردی؛ تبیین و تحلیل ربط و ارتباط اخلاق با دیگر حوزه‌ها و پدیده‌ها (رابطه اخلاق با دین، هنر، فقه، حقوق، سیاست، روان‌شناسی و....) همچنین استخراج اصول اخلاقی از متون و منابع دینی و تبیین روشمند و عالمانه آموزه‌های اخلاقی اسلام؛ بررسی و نقد نظریه‌هاو نوآوری‌های فیلسوفان اخلاق اسلامی؛ معرفی و نقد روشمند و محققانه پژوهش‌های ارزنده و تاثیر‌گذار در حوزه اخلاق به این فصلنامه کمک کنند.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند آثار پژوهشی خود را از طریق سامانه دریافت مقالات به نشانی http://ethics.riqh.ac.ir ارسال کنند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha