جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فصلنامه «وقف میراث جاودان»

حوزه/ جدیدترین شماره فصلنامه «وقف میراث جاودان» با بخش‌ها و موضوعات گوناگون توسط مرکز پژوهشی وقف سازمان اوقاف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، شماره‌های یکصد و یک و یکصد و دوم فصلنامه فرهنگی، تحقیقی، اجتماعی و تاریخی «وقف میراث جاویدان» به همت مرکز پژوهشی وقف سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد. 

این شماره فصلنامه در سه قسمت نگاه نو، فقه و حقوق و فرهنگ و تمدن به موضوعات و مباحث گوناگونی می‌پردازد که از جمله آنها بخش «نگاه نو» است، بخشی درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مدیران سازمان اوقاف و گفت‌وگو با معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان همچنین در قسمت «فقه و حقوق» نیز موضوعاتی مانند جایگاه قانونی فتوا و نظر فقهی فقیهان با تأ کید بر وقف، اختلاف میان اراضی ملّی و موقوفات، جواز وقف مال مشاع و افراز آن، ضمان عین و منافع در غصب موقوفات و نقش زنان در گسترش موقوفات عصر صفوی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مطالعه و تحلیلی بر موقوفات ضریح مطهر امام رضا(ع) از دوره صفوی تا عصر قاجار از موضوعاتی است که در قسمت فرهنگ و تمدن فصلنامه وقف میراث جاویدان گنجانده شده، همچنین آشنایی با شخصیت واقف بزرگ حاج حسین ملک از مطالب ویژه این فصلنامه به شمار می‌رود.

در بخش معرفی کتاب نیز آثار گرانسنگ «أحکام الوقف فی الشریعة الإسلامیة الغرّاء» و مجموعه «تنقیح شده قوانین و مقررات اوقافی» به تفصیل معرفی شده‌اند.

فصلنامه «وقف میراث جاودان» با سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین فراهانی در ۲۰۸ صفحه منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha