جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران در جمع طلاب و فضلای حوزه گفت: این روزها شنیده اید که یک نماینده مجلس عمل وقیحی انجام داد و در مواجهه کار اداری که نامربوط به خودش و رسالت نمایندگی بود، انتظار داشت در را باز کنند تا او آن قصد غیر اصولی را که دارد، مطرح کند و پیش ببرد، در صورتی این نماینده توجه ندارد که شأن نماینده مجلس با شأن وکالت در دعاوی و منازعات فرق درد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، استاد علی اکبر رشاد، در جلسه درس هایی از نهج البلاغه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از خطبه های امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: امام می فرماید «آلةالرياسه سعه الصّدر؛ وسيله رياست، سعه صدر (و تحمل بسيار) است». این کلام سر موفقیت مدیران و کسانی است که مبادی امور در اختیارشان است. سپس می فرماید در مواجهه با کسانی که برای کاری به او مراجعه می کنند، کارگزار باید شکیبایی و صبوری و سعه ی صدر داشته باشد، چیزی که کمتر در میان مسئولان و مدیران به چشم می خورد.

وی افزود: در اغلب موارد خلاف این قضیه را مشاهده می کنیم یعنی اگر کسی مسئولیتی به عهده می گیرد، ممکن است افرادی باشند که در رفتارشان با مردم تغییر ایجاد می کنند، برخوردشان جور دیگری می شود و انسان احساس می کند او کم حوصله و مغرور شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران، گفت: اگر کسی رئیس است! آن گاه رئیس است و می تواند ریاست موفقی داشته باشد که از سعه صدر برخوردار باشد و نوعا عکس این را انسان ها در فکر خود دارند یعنی اگر کسی رییس شد دیگر عوض شده و متاسفانه اگر ببیند شخصی بعد از ریاست هم همان اخلاق شوخ طبعی را دارد و حوصله و شکیبایی قبل ریاست در او باقی است یعنی هنوز رئیس نشده است! و این نوع فکر کردن جای تاسف دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: این روزها شنیده اید که یک نماینده مجلس عمل وقیحی را انجام داد که در مواجهه کار اداری که نامربوط به خودش و رسالت نمایندگی بود و کار اداری که نفس آن خلاف قانون بود یعنی وکیل مردم برای کار چاق کنی به آقای وارد کننده اتومبیل انتظار داشت بعد از وقت اداری در را باز کنند و او در ساعت خلوت برود آن قصد غیر اصولی را که دارد، مطرح کند و پیش ببرد، در صورتی این نماینده توجه ندارد که شان نماینده و وکالت مجلس با شان وکالت در دعاوی و منازعات فرق دارد.

استاد رشاد در پایان با بیان این که نماینده مجلس نماینده یک شهر نیست، بلکه نماینده ملت ایران است، گفت: یک نماینده مجلس باید نسبت به حراست از شان ملت غیور و با فرهنگ و با هویت ایران دقت کند و اقتضائات آن را درک کنند و در راستای آن قدم بردارند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha