جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جانگیری

حوزه/ معاون اول رئیس جمهور ، با بیان اینکه آمریکایی ها با تحریم های جدید نتوانستند جلو صادرات نفت و واردات ایران را بگیرند، گفت: به فضل الهی واردی گمرکی های کشورمان درحال انجام است، ضمن اینکه کشورهای مختلف درخواست خرید نفت از ایران کرده اند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جمع مسئولین و مردم کاشان در سالن آزادی دانشگاه این شهر، خدمت در استان اصفهان و شهرستان دارالمومنین کاشان را یکی از دوران های  بسیار درخشان کارنامه کاری خود نام برد و با بیان اینکه بهره برداری از بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب و بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب کاشان و چندین طرح مهم در این شهرستان در زندگی مردم  نقش بسیار خوبی داشته، گفت: ای کاش توفیق داشتیم که خدمت مردم دارالشهدای آران و بیدگل، قمصر و نیاسر می رسیدیم.

 وی به رشد بالندگی مسیر توسعه فیزیکی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه هرچند با مشکلاتی مواجه هستیم، ولی به فضل الهی، هدایت رهبری، همت مسئولان و حضور مردم کشور ان‌شاءلله به سرانجام خوبی می رسیم، گفت: اینکه همه اش سیاهی نشان دهیم و نگوییم در کشور چه کار مثبتی انجام می شود، خوب نیست.

معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه  قطعا یکی از مهمترین اهداف و برنامه های آمریکا در شرایط فعلی ناامید کردن مردم ایران نسبت به آینده کشورمان می باشد، گفت: وقتی مردم، خصوصا نسل جوان به آینده کشورش ناامید باشد، طبیعی است دست به حرکت هایی  می زند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات ناخواسته در زمینی  بازی می کنیم که آمریکایی ها ترسیم کرده اند، گفت: عده ای در شرایط سخت اقتصادی روی نقاط منفی دست می گذارند، گفت: این دوستان باید انصاف داشته باشند که در کنار مشکلات کارهای مثبتی هم در کشور انجام شده است.

جهانگیری با بیان اینکه نباید با بیان مطالب دروغ و خلاف واقع پیرامون فساد در کشور از زبان یک مسئول در مجموعه ای از رسانه های مختلف با دشمنان نظام همراهی شود، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورمان علیرغم تمام مشکلاتی که پشت سرگذاشته، به خاطرحفظ آرمان ها، اهداف و آرمانهایش در جهت حل مشکلات و حاکمیت اسلام انصافا نمره قبولی را بدست آورده است، درعین حالی که مشکلاتی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران کشورمان در مقایسه با کشورهای همجوار و منطقه از توانمندی صنعتی و اقتدارخوبی در رشته های مختلف برخوردار می باشد، گفت: باعث افتخار است که  طرح های بزرگ صنعتی کشورمان اعم از طراحی، تجهیزات و...  از صفر تا صد  توسط متخصصین داخلی به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه کشورمان به معنای واقعی به  مرکز ساخت  نیروگاه ، کارخانه فولاد و سیمان تبدیل شده، به برنده شدن ایران در مناقصات ساخت نیروگاه، کارخانه سیمان و فولاد در کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: صد درصد کارمهندسی، طراحی و قطعات نیروگاه کاشان در داخل کشورانجام شده، ضمن اینکه بعد از برجام برای اولین بار برنده مناقصه سکوی 20 هزار تنی شدیم.

معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه کشور قدرتمند و ثرومندی هستیم، به ناکارآمدی تحریم های ظالمانه استکبارجهانی در فلج کردن کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها با بی اطلاعی فکر می کنند اگر روز به روز عرصه را بر کشورمان تنگ تر کنند، خواهند توانست انقلاب را از پای دربیاورند.

جهانگیری با بیان اینکه آمریکایی ها با تحریم های جدید نتوانستند جلو صادرات نفت و واردات ایران را بگیرند، گفت به فضل الهی  واردات گمرکی های کشورمان در حال انجام است، ضمن اینکه  کشورهای مختلف درخواست خرید نفت را از ایران کرده اند.

وی، با بیان اینکه آمریکایی ها علیرغم تمام فشارهایی که طی 8 ماهه گذشته به ایران وارد کردند، نتوانستند جلو پیشرفت کشورمان را بگیرند، گفت: استکبارجهانی وقتی دید در تهدید علیه شرکت های خارجی در قطع رابطه تجاری ایران شکست خورد، در یک کشور اروپایی به بهانه خاورمیانه با تمرکز بر ایران اقدام به برگزاری همایشی که هیچ تاثیری در به انزاو کشیدن کشورمان نداشت، شدند.

جهانگیری خطاب به استکبارجهانی با بیان اینکه چرا با گفتگویی که به راه های منطقی رسیدیدم خارج شدید، گفت: اگر آمریکاییها از راه های اشتباهی که رفتند برگردند، همه چیز درست می شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها باید یک بار دیگربا ملاحظه قدرت، توانمندی و چهارچوب اداره کشور را ملاحظه کنند، گفت: ما باید با انسجام، وحدت، همدلی، همراهی و تدبیر پیش برویم تا انشالله این دوران سخت را هم پشت سربگذاریم   

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه برای سرجا نشاندن آمریکایی ها باید اقتصاد، اشتغال، اداره کشور و زندگی مردم  را با هم به پیش بریم، گفت: طرح هایی که در بخش های مختلف اقتصادی کشور در بخش نفت، آب، برق، از جمله طرح های نیروگاهی و آب و فاضلابی که امروز در کاشان توسط مدیران صنعتی با تجربه دولت های قبل افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، آمریکا را در توطئه هایش علیه ایران ناامید می کند.

وی با بیان اینکه بیش از2700 میلیارد تومان در طرح های افتتاح شده امروز کاشان سرمایه گذاری شده، بحران آب را اصلی ترین مشکل این شهرستان برشمرد و گفت: انتقال آب سد زاینده رود به کاشان و احداث اتوبان کاشان به اصفهان در سفر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به این منطقه با حضور زنده یاد آیت الله سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید این شهرستان از افتخارات اینجانب می باشد.

جهانگیری، با بیان اینکه در مصرف آب باید دقت کافی را به کار ببریم، باز چرخانی آب در تصفیه خانه  کاشان، یزد، اصفهان و کرمان توسط وزارت نیرو از طریق بخش خصوصی را از اصلی ترین کارها درجهت کمک به رفع  خشکسالی دانست و گفت: آب تصفیه شده برای توسعه صنعتی بهترین سرمایه برای بخش های صنعتی می باشد.

وی در پایان راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان با ظرفیت 20  هزارمتر مکعب در شبانه روز  به طول 117 کیلومتر برای 100 هزار نفر جمعیت و بخش های صنعتی با اعتباری بر206  میلیارد ریال را کمک بزرگی دانست و گفت: هیچ آبی برای صنعت کشور مطمئن تراز آب بارچرخانی پساب شهر نیست.

شایان ذکراست امروز یکشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس حمهور، اردکانی وزیر نیرو ، جانباز مدیر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار اصفهان، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شوری اسلامی، فرماندارآران و بیدگل و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی مدول دوم تصفیه خانه  فاضلاب کاشان  و بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب با اعتباری بالغ بر13320 میلیارد ریال، سیکل ترکیبی برق و طرح توسعه هامون نایزه طرح به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha