پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 475970
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
مدیریت استرس فومن

حوزه/ کارگاه آموزشی مدیریت استرس ویژه طلاب، به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گیلان، در مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) فومن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، این کارگاه در راستای ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت طلاب و با محوریت مدیریت استرس، در مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) فومن برگزار شد.

در این کارگاه، حسینی کارشناس بهداشت روان با بیان اینکه موفقیت در زندگی منوط به مدیریت در استرس است، گفت: به دلایل گوناگون سازگاری فرد با محیط زندگی و فعالیت‌های کاری از بین رفته و این ناسازگاری مشکلات جدیدی را برای او ایجاد می‌کند که در نتیجه منجر به نگرانی و اضطراب در فرد می‌شود.

وی افزود: ورود اینترنت و فضای مجازی در زندگی افراد، پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه مسائل نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باعث ازدیاد و پیشروی استرس می‌شود.

کارشناس بهداشت روان با اشاره به اینکه استرس در خیلی از موارد خوب و پسندیده است، افزود: استرس باعث حضور در امور مختلف از قبیل آزمون‌های مختلف درسی و استخدامی، جلسات کاری، رانندگی در شرایط سخت و برخورد با عموم مردم در شرایط گوناگون می‌شود و دقت نظر فرد را در تمام مسائل افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: اضطراب، دستپاچگی، درد معده، ضربان قلب، تنفس شدید، افت فشارخون و زیاد شدن اسید معده از علائم جسمانی؛ گریه کردن، جویدن ناخن و افسردگی از علائم رفتاری و ضعف حافظه، احساس خستگی، خواب‌آلودگی و پایین آمدن تمرکز در کارها از علائم روانی ایجاد استرس در فرد است.

کارشناس بهداشت روان در پایان با بیان اینکه استرس در حد معمول باعث تقویت قوای دفاعی بدن می‌شود، گفت: استرس اگر در حالت عادی باشد و از حد معمول خود تجاوز نکند باعث زیاد شدن انرژی می‌شود و فرد مورد نظر توانایی و قدرت مقابله با اتفاقات و خطرات را خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha