جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصور ما این است که بسیاری از مسائل فرهنگ وابسته به مسائل بیرون فرهنگ است، مثلا اگر عدالت اجتماعی افزایش پیدا کند فرهنگ مردم رو به بهبودی حرکت کرده و ملت را به آینده خوشبین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در حوزه علم و هم در حوزه فرهنگ وظیفه سیاست گذاری دارد.
وی افزود: از نظر مقام معظم رهبری پیگیری تا اجرا از وظایف مهم این شورا بوده و تمدن نوین اسلامی باید با همکاری حوزه و با محوریت مرجعیت صورت پذیرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمنی های دشمنان در این روزها اثر گذاری بیشتری در حوزه فرهنگ دارد و روش مقابله با این دشمنی ها بسیار مهم است.
حجت الاسلام عاملی تاکید کرد: برنامه ریزی کردن برای اشیا پیچیدگی هایی دارد، اما برای انسان این پیچیدگی ها بیشتر می‌شود و شورای عالی اسناد بسیاری مصوب کرده که برخی از آن‌ها اجرایی شده و برخی نشده و تعدادی از آن‌ها به دلیل الزامات حقوقی به مرحله ابلاغ نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تصور ما این است که بسیاری از مسائل فرهنگ وابسته به مسائل بیرون فرهنگ است، مثلا اگر عدالت اجتماعی افزایش پیدا کند فرهنگ مردم رو به بهبودی حرکت کرده و ملت را به آینده خوشبین می‌کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برخی از اسناد شورای عالی در برش های ریزی بوده و مقام معظم رهبری این شورا را یک جایگاه فرا قوه ای می دانند و مصوبات این شورا در همه قوا اجرا می‌شود.
حجت الاسلام عاملی اظهار داشت: اعضای شورای انقلاب فرهنگی را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند که این اعضا به حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند و مجموعا ۴۰ نفر هستند و از سال ۶۳ به بعد توسط امام خمینی(ره) تاسیس شد.
وی ادامه داد: اگر تا دو هفته بر مصوبات شورای انقلاب فرهنگی نقدی وارد نشود، به عنوان مصوبه قطعی شده و قانون تلقی می‌شود و برای حوزه عمومی و مردم اگر مصوبه ای وجود داشته باشد در برخی موارد مجلس نیز وارد موضوع می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha