جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان فارس اسلامی گفت: برنامه دهه مبارک فجر استان با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، ۱۲ بهمن، از ساعت ۹ صبح در شبستان امام(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین رضایی، صبح امروز در نشست رسانه ای با اعلام برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال باید برنامه ها را باشکوه تر از گذشته برگزار کنیم، اظهار داشت: سیاست اصلی ستاد جهلمین سالگرد بر پنج محور پایه گرازی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای که باید صورت گیرد، ارائه کارنامه به مردم است، افزود: هرچند مردم از کارها اطلاع دارند اما یک ظرفیتی است که دستاوردها بیان شود و یا نسبت به گذشته بازبینی صورت گیرد به این معنا که می توانیم نقاط قوت و ضعف را پوشش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات فارس تصریح کرد: موضوع اصلی در تبیین دستاورد ها که در قالب های گوناگون ارائه می شود، بازبینی است که نتیجه آن دسترسی به نقاط قوت و ضعف است. ایجاد نشاط، برنامه ها باید به شکلی اجرا شود که موجب نشاط در جامعه شود، یاسی که بر اساس قدرت رسانه  معاند بیان شده را باید به طور آنچه که اتفاق افتاده را بیان کنیم،  چراکهمی تواند امید به آینده باشد.

وی ایجاد امید را یکی دیگر از مسائلی دانست که باید در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: خدماتی که در این وضعیت بحرانی ارائه شود می تواند مردم را امیدوار کند، در این مقطع اگر کسی سخنی بیان کند که موجب ناامیدی مردم و یا موجب کدورتی شود این فرد یا از روی نادانی و یا از روی دشمنی این کار را انجام داده است، اگر نادانی است که حیف این مسئولیت ها که به این افراد واگذار می شود، مثلا آقای وزیری عرضه جمع کردن کارها را ندارد بعد بیان می کند همین که است را قدر بدانیم، اگر عرضه دارید باید مدیریت کنید و کالاها در دسترس مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام رضایی، مردمی برگزار کردن برنامه ها را یکی دیگر از محورهای اجرای برنامه ها دانست و ابراز کرد: نباید همه چیز را به سوی دستگاه های دولتی ببریم، محور برگرازی برنامه ها باید مساجد باشد درواقع به این معنا که مساجد مرکزیتی برای اجرای هر نوع برنامه های مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ها می تواند در مساجد برگزار شود، ادامه داد: متاسفانه هنگامی که اسم جشن را می آوریم، ذهن ها به سوی آلات موسیقی می رود که باید این دیدگاه را درست کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس، ایجاد وحدت و انسجام را در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز به وحدت و همدلی بیشتر از گذشته است چرا که دشمنان امروز توطئه های فراوانی برای جامعه می کنند، از این رو نیاز به وحدت داریم.

وی ادامه داد: نباید اختلاف سلیقه موجب نگرانی مردم از نظام شود، لذا سعی بر انجام وحدت و همدلی داریم، ضرورت پیشرفت حامعه وحدت و انساجام است.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: باید با همدلی و انسجام در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرد و خود را در کنار مردم ببینیم، نماد انقلاب اسلامی باید وحدت و انسجام باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به ارزش های دینی را نباید فراموش کنیم، تصریح کرد: نباید فراموش شود که انقلاب با مبتنی بر ارزش ها به پیروزی رسید، ارزش ها موجب شد تا انقلاب با دست خالی به وجود بیاید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس ابراز کرد: برخی از افرادی که در خارج از کشور حضور دارند می خواهند برای ما تکلیف بنویسند و در برخی موارد به شعور مردم توهین می کنند، باید باور کنیم در جنگ تبلیغاتی دشمنان با شکست مواجه شده اند.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه مبارکه فجر بیش از 80 هزار برنامه در 14 عنوان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برنامه های اجرایی در ایام دهه مبارکه فجر مبتنی بر پنج اصل از جمله همایش ها، فرهنگی و هنری، رسانه و نفوذ آن، نقش زنان و مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: برپایی همایش ها در دهه مبارکه فجر شامل میزگردها و نشست ها، موضوع فرهنگی و هنری که شامل فیلم و تئاتر فجر، رونمایی از رویدادهای ادبی، همچنین استفاده از ظرفیت های مساجد که حدود پنج هزار مسجد در سطح استان وجود دارد از جمله برنامه هایی بوده که در دستور کار قرار داشته و باید برگزار شود.

وی تبلیغات را عنصر بسیار مهمی دانست که می تواند تحول جدی مثبت و منفی ابجاد کند، عنوان کرد: برگزاری همایش انقلاب در فضای مجازی یکی از برنامه های مهمی است که فردا سه شنبه نهم بهمن ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی به دیگر برنامه های اجرایی در دهه مبارکه فجر اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین برنامه دهه مبارکه فجر با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور دوازدهم بهمن ماه از ساعت 9 صبح در شبستان امام(ره) حرم مطهر شاهچراغ آغاز خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: اجرای سرود هزار و 600 نفره یکی دیگر از برنامه های 12 بهمن ماه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha