جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ علی رغم گسترش دشمنی و کینه توزی دشمنان انقلاب اسلامی، جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی امروز در سراسر عالم توسط آزادگان جهان برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، امروز در آئین باشکوه فارغ التحصیلی دانش آموختگان مجتمع جامع امام خمینی(ره)، که با حضور 120 نفر از طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی(ص) از 18 ملیت جهان برگزار شد، ضمن تبریک چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر فاطمی اظهار داشت: این ایام فرصتی برای باز اندیشی و تعمیق ارتباط معنوی با خاندان پاک رسول الله صلی الله علیه و اله به عنوان الگوی عبودیت، پاکدامنی و علمیّت است تا بتوانیم استوار و محکم مسیر سیر سعادت الی الله را طی نماییم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) با بیان این که علی رغم گسترش دشمنی و کینه توزی دشمنان انقلاب اسلامی، جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی امروز در سراسر عالم توسط آزادگان جهان برپا شده است، اظهار داشت: از خداوند متعال می خواهیم سکان دار انقلاب بزرگ را که در کوران حوادث کشتی انقلاب را هدایت می کند، حفظ نماید.

وی با تأکید بر این که جامعة المصطفی(ص) یکی از برجسته ترین ثمرات انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: مهمترین دستاورد المصطفی نیز شما طلاب و دانش پژوهان هستید که با توشه گیری از میراث بزرگ حوزه های علمیه و علمای سلف عازم موطن خویش هستید تا این هجرت را با بسته محتوایی علمی و دینی آغاز نموده، پاسخگوی نیاز معرفتی عرصه بین الملل و جوامع بشری باشید.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری افزود: اگر عمر طلبگی خود را مورد بازبینی قرار دهیم، با فضای دوگانه علم اندوزی با دو رویکرد و ویژگی خاص روبرو خواهیم بود که نخستین آن تجربه آموزش های رسمی و مرسوم کلان در دنیا و دیگری بحث تعلم فراتر از فرایندهای آموزشی است.

وی با اشاره به این که در آموزش های رسمی بر ارائه محتوای آموزشی و القاء مباحث علمی به مخاطب تاکید می شود، یادآور شد: در این آموزش ها استاد و سیستم آموزشی مشتمل بر برنامه های اموزشی، کانون و محور این حرکت آموزشی بوده، بر ارائه دوره خاص در زمان خاص تأکید می کند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) در ادامه با بیان این که بحث یادگیری و تعلم از جمله توجهات فرایندهای نوین آموزشی است، ابراز داشت: تجریه در طول دوره اموزش و عرصه های پس از دانش آموختگی از شاخصه های ان بوده، فرا زمانی و فرا مکانی بودن این مهم از ملزومات آن  به شمار می رود.

وی عنصر یادگیری و تمرکز و تلاش بر نهادینه سازی مباحث در ذهن مخاطب را از دیگر ویژگی ها دانست و ابراز داشت: در این رویکرد، دانش اموز و دانشجو محور مباحث آموزشی قرار گرفته، بحث عظیمی از فرایند آموزشی بر عهده خود طلاب و دانشجویان نهاده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری  با اشاره به این که در روایات اسلامی بر طلب علم و علم آموزی به عنوان انگیزه درونی و روح علم آموز مورد تاکید قرار می گیرد، تصریح کرد: دین مبین اسلام همواره بر انگیزه بخشی علم آموز و توجه دادن ایشان به اهمیت علم و علم اموزی تاکید کرده که در بعد از 1400 سال اندیشمندان عرصه آموزش تازه بدین امر توجه نموده اند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) با بیان این که دانش آموختگی، عرصه عمل به دانسته ها و تعمیق آموزه هاست، اظهار داشت: دانش آموختگان باید بخشی از وجود و دل و جان خود را با علم و دانش در هعم آمیخته، با عمل به دانسته ها ایمان وجودی خویش را تقویت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha