جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با رئیس جامعةالمصطفی

حوزه/ ارتباط جامعه المصطفی با طلاب غیر ایرانی بسیار ارزشمند است، بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان و توجه به موضوع صادرات این محصولات بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی امروز در دیدار با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گزارش مختصری از فعالیت های جامعه المصطفی ارائه نمود و ابراز داشت: جامعه المصطفی تلفیقی از سازمان مدارس خارج کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی و شناخته شده در فضای بین المللی است.

وی به عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه های بین المللی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی در حقیقت بخش بین المللی حوزه های علمیه به شمار می رود که به برکت انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به این که جامعه المصطفی ضمن اهتمام به صیانت از اصالت حوزوی، ارائه آموزش های نوین را در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: جامعه المصطفی با بیش از 500 مرکز تابعه و پیوسته سراسر عالم به صورت مستقیم در ارتباط است؛ که بالغ بر 50 هزار نفر در جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند که تعداد ایشان با دانش اموختگان حدود 100 هزار نفر است .

وی توجه به بنیه های آموزشی و معرفتی خانواده های طلاب را از رویکردهای مهم جامعه المصطفی برشمرد و ابراز داشت: جامعه المصطفی در آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان پیش تاز بوده، بیش از 300 هزار نفر از غیر ایرانیان را با زبان، فرهنگ و ادب فارسی آشنا نموده اند.

استاد حوزه علمیه تاسیس بیش از 250 گروه علمی در سه حوزه علمی را از دیگر رویکردهای المصطفی دانست و ابراز داشت: هم اکنون دانش پژوهانی از 132 ملیت جهان در جامعه المصطفی در حال تحصیل هستند.

وی به تنوع آموزش ها در المصطفی اشاره نمود و اذعان داشت: آموزش های بلند مدت، کوتاه مدت و دانشگاه مجازی از مهمترین بسترهای آموزشی مورد توجه جامعة المصطفی است.

رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر این که جامعه المصطفی یکی از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی امروز به یکی از راهبردهای دیپلماسی علمی و فرهنگی نظام اسلامی تبدیل شده است.

 وی گردشگری مذهبی و توجه به ظرفیت های این حوزه را مهم برشمرد و ابراز داشت: بخشی از ظرفیت گردشگری ایران مرهون تلاش طلاب و دانش پژوهان جامعةالمصطفی است. اگر ضمن توجه به ارتقای سطح مهارت های گردشگری و ارائه آموزش های تخصصی، سرمایه گذاری هدفمندی در این عرصه صورت گیرد، به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه گردشگری مذهبی دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که هنوز بسیاری از سرمایه های علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی نقد نشده است، ابراز داشت: فعال سازی سرمایه های علمی و فرهنگی و توجه به ظرفیت های این عرصه نیازمند تلاش روز افزون همگانی است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به ظرفیت های پیش رو؛ جامعة المصطفی در تمام جهت فرهنگی، علمی و حتی اقتصادی می تواند  در خدمت نظام مقدس اسلامی قرار گیرد.

 

دکتر ستاری، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور، نیز در این دیدار با بیان این که ارتباط المصطفی با طلاب غیر ایرانی بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان و توجه به موضوع صادرات این محصولات بسیار مهم است.

وی بر مفاهیمی چون اقتصاد فرهنگ و توجه به مولفه های فضای مجازی در ارتقاء ارتباط شرکت های دانش نبیان تأکید نمود و اذعان داشت: زمینه مناسبی میان همکاری سازمان با المصطفی متصور است، لذا امیدواریم بتوانیم حداکثر استفاده را از این زمینه ها داشته باشیم.

وی بر طراحی مکانیزم همراهی فی مابین تصریح نمود و خاطرنشان کرد: ضمن اهتمام به فعالیت های مرکز نو آوری ها در حوزه علوم انسانی، می توان مفاهیم ارزشمندی را برای تولیدات دانش بنیان به عنوان مولفه های فرهنگی و اقتصاد فرهنگی مورد توجه قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha